ehite hatWhite-hat vs. black hat: „magie” alba vs. „magie” neagra in online

Acum cateva luni, Matt Cutts a postat pe channel-ul GoogleWebmaster de pe youtube, un video prin care oferea un raspuns la intrebarea: „Google considera SEO ca fiind SPAM?”. Pe scurt, raspunsul oficial transmis de seful echipei Webspam de la Google a fost „Nu!”…

Insa in spatele acestui raspuns stau mai multe asteriscuri, care transforma raspunsul monosilabic intr-o explicatie destul de ambigua despre tehnicile acceptate de motorul de cautare („metode white hat”) si tehnicile cazute in dizgratia acestuia (metode black-hat).

Recomandarile in jurul carora se invarte Mat Cutts in declaratia sa sunt: „ofera continut de calitate” si „nu-ti pierde timpul cu keywords stuffing”, pe langa care mai asezoneaza si alte sfaturi, rezultatul fiind „o multime de tehnici white-hat pentru optimizare”, sau cel putin asta ne zice el…

Iata care sunt metodele white-hat pe care le recomanda reprezentantul Google:

  • Sa te asiguri ca site-ul tau poate fi vizitat si indexat de googlebot, lucru care nu se rezolva deloc greu, insa cu siguranta nu-ti va propulsa site-ul pe primele pozitii ale paginii de rezultate.
  • Foloseste cuvintele cheie potrivite, cautate de utilizatori, fara jargon sau regionalisme;
  • Asigura-te ca site-ul tau are un design atractiv si o usabilitate buna. Desi aceasta este una din metodele white-hat enumerate de Cutts, atractivitatea si usabilitatea unui site sunt, pana la urma, chestiuni subiective, fiind judecate diferit de fiecare utilizator in parte.
  • Fa-ti site-ul rapid! Un utilizator asteapta maxim 7 secunde sa se incarce o pagina, dupa care paraseste site-ul (dupa un studiu de profil), asa ca este indicat intr-adevar ca site-ul tau sa se incarce rapid. Insa, din punct de vedere SEO, viteza de incarcare nu este atat de importanta, influentand foarte putin rank-ul siteului.

Acestea sunt tehnicile white-hat de care vorbeste Matt Cutts (vezi video)…

…insa o optimizare bazata doar pe aceste tehnici e putin probabil sa aduca site-ul pe primele pagini de rezultate. Din cele spuse de Cutts, se pare ca restul tehnicilor SEO (inscrierea in directoare web, link exchange, postarea de commenturi pe bloguri, social bookmarks etc. ) sunt incluse automat in categoria black-hat.

In fata acestei declaratii, cu siguranta cei care si-au adus site-urile pe primele locuri in paginile de rezultate cu ajutorul unor tehnicilor SEO, isi inclina palariile gri…