6 unelte SEO gratuite oferite de Google
Chiar daca SEO (Search Engine Optimization) nu se afla in fisa postului tau, e important sa ai o idee despre cum poti gasi subiecte care sa iti creasca vizibilitatea in cautarile Google. Fie ca incerci sa adaugi continut pe pagina ta web sau sa postezi ceva pe Twitter, cateodata e dificil sa vii cu idei care sa te aduca pe primele locuri ale rezultatelor generate de motoarele de cautare . De aceea, Google e venit cu 6 unelte SEO usor de folosit si in plus gratuite care te vor ajuta sa iesi din impas.
Unelte SEO de la Google
- Google Alerts!
Daca te inregistrezi pe Google Alerts, vei primi notificari de fiecare data cand este postat continut nou care contine cuvintele cheie selectate de tine. Aceasta unealta te poate ajuta sa gasesti articole foarte bune cu teme pe care le poti aborda si tu. Nu uita sa incluzi in cuvintele cheie urmarite si numele companiei tale si al competitorilor tai ca sa poti urmari ce se scrie despre tine si sa sa fii la curent cu noutatile de pe piata in care activezi.
- Google Reader
Foarte asemanator cu Google Alert, Google Reader iti permite sa te abonezi la RSS –urile anumitor bloguri sau site-uri care au legatura cu domeniul tau de activitate. Continutul la care vei avea acces astfel poate fi o reala sursa de inspiratie pentru continutul generat de tine, dar nu trebuie sa uiti ca originalitatea e cea mai apreciata calitate a oricarui articol.
- Sugestiile Google
E una din cele mai usoare modalitati de a vedea de ce subiecte sunt interesati utilizatorii Google. Pur si simplu trebuie sa tastezi in campul de text al motorului de cautare un anumit cuvant si iti vor aparea cele mai frecvente combinatii in care a fost folosit cuvantul in cautarile altor utilizatori.
- Google Adwords Keyword Tool
Aceasta unealta iti ofera informatii pretioase cu privire la cuvintele/expresiile pe care utilizatorii le introduc in motoarele de cautare. Rezultatele numerice te ajuta sa iti faci o parere despre popularitatea fiecarui cuvant/expresie.
- Google Webmaster Tools
E un serviciu care iti monitorizeaza evolutia in motoarele de cautare si iti ofera indicii despre cum iti poti imbunatati vizibilitatea. Astfel, ai acces la date privind traficul de pe site si la informatii privind cuvintele cheie care au directionat cei mai multi utilizatori catre site-ul tau.
- Google Analytics
Google Analytics este probabil cel mai complex serviciu web de monitorizare a traficului. Ofera date cantitative (numarul de vizitatori, numarul de pagini vizitate, modalitatea prin care utilizatorii au ajuns pe site: cuvinte cheie, link-uri…) dar si rapoarte complexe ale elementelor calitative (de exemplu loialitatea celor care acceseaza pagina web).
Avand la indemana toate aceste unelte SEO nu cred ca mai exista scuze pentru a nu include in pagina ta de web continut relevant, care sa genereze trafic.