Optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO) este un domeniu extrem de dinamic, care continua sa evolueze tot mai rapid de la zi la zi. Tocmai cunoscand dinamica algoritmilor Google, trebuie subliniat ca nu a fost nicicand mai important sa tii pasul cu modificarile algoritmului de ranking al Google Search!

In anul 2016, update-urile algoritmilor –”Penguin 4.0″ si „Possom” – au introdus o experienta de cautare mai inteligenta, mai curata si mai bazata pe semantica. Cu 2019 in plin avant, iata mai jos cei mai importanti 10 factori care iti pot afecta ranking-ul in cautarile Google.

1. Continutul este in continuare esential

Calitatea continutului

Continutul cu ranking mare este un continut cu profunzime, care acopera un spectru larg al subiectului. El trebuie sa ofere utilizatorilor o valoare reala si ar trebui sa includa continut vizual captivant, care sa vina in completarea continutului scris.
Nu uita, calitatea castiga de fiecare data! Concentreaza-te pe valoare, nu pe numarul de cuvinte.

Lungimea continutului

Nu exista o regula clara cu privire la numarul optim de cuvinte pentru un articol, acesta variind de la un subiect la altul. Cu toate acestea, este usor observabil ca un continut relativ mai lung si mai cuprinzator beneficiaza in mod obisnuit de un ranking mai mare. Un studiu realizat de Niel Patel afirma de altfel existenta unei legaturi intre lungimea continutului si rankingul Google.
Utilizeaza cautarea semantica a Google pentru a optimiza targetarea de cuvinte cheie in articolele pe care le publici. Rezultatele semantice pot fi gasite cautand in zona “related search”, aflata in josul paginii cu rezultatele cautarii pe Google.

2. Prospetimea

Update-ul Freshness al algoritmului Google a schimbat cu adevarat jocul! El a fost lansat initial in iunie 2010 si a avut un impact puternic in ultimii doi ani.
Daca esti unul dintre editorii mari care au pe site sau pe blog foarte mult continut vechi, care nu mai obtine deloc raking Google, actualizarea articolelor ar putea avea un efect urias. Google pare sa aiba o predilectie speciala pentru continutul nou, pentru ca il prioritizeaza si se asigura ce cel putin o parte dintre rezultatele cautarii sunt rezultate actualizate la zi.

In plus, Freshness pare sa se updateze mult mai repede decat orice alt algoritm lansat de Google. Poti verifica, de pilda, impactul actualizarii unui articol publicat pe site-ul tau sau pentru un client. Vei vedea imediat ca nu e nevoie decat de cateva zile pentru a vedea impactul asupra SERP.

3. Backlink-urile

Backlink-urile raman unul dintre cele mai puternice semnale pentru ranking in algoritmul de cautare al Google. Cu cat ai mai multe linkuri de la domenii cu autoritate mare, cu atat ai mai multe sanse de a obtine o pozitie buna pentru cuvintele cheie de top. Marketingul online ar trebui sa acorde o atentie deosebita profilelor de backlink, in special ca urmare a recentelor actualizari, cum ar fi „Penguin 4.0”, care a curatat si a filtrat site-uri cu profiluri backlink de calitate scazuta.

4. Versiunea mobila

Pe 4 noiembrie 2016, Google a lansat indexarea Mobile First, care inseamna in principiu ca un site web combatibil cu dispozitivele mobile va beneficia un ranking mai mare, fiind indexat cu prioritate.
Daca in trecut designerii web construiau in primul rand versiunea desktop si abia apoi cea mobila a unui site, astazi – intr-o lume in care utilizarea de terminale mobile suclaseaza in mod cert utilizarea calculatoarelor desktop – site-urile web ar trebui sa acorde prioritate versiunilor mobile pentru a oferi o experienta mai buna utilizatorilor.

Abordarea Google privind dispozitivele mobile modifica deja rezultatele cautarilor, mai ales atunci cand vine vorba de rezultatele locale – utilizatorii primesc acum rezultate care au o legatura mai mare cu locatia lor curenta.
Cu toate acestea, este de remarcat si o indicare din ce in ce mai importanta a Geolocation, care influenteaza in mod activ cautarile locale de pe desktop.

5. Viteza paginii

Odata cu indexarea Mobile-First a celor de la Google, viteza paginii a devenit mai importanta ca niciodata. Site-urile cu o viteza mica de incarcare a paginilor nu vor mai reusi sa ajunga prea usor in topul rezultatelor cautarilor. Obiectivul pe care Google il are cu aceste update-uri este acela de a oferi utilizatorilor rezultate ale cautarilor care sa includa site-urile cu cea mai buna experienta de utilizare.

6. Codul de schema

Google a capatat o orientare locala foarte utila, astfel ca daca te intrebi cum sa ajungi in topul rezultatelor Google, atunci va trebui sa tii cont ca acesta este un factor care influenteaza foarte serios rankingul, mai ales pentru afacerile mici.

Codul de schema ajuta motoarele de cautare sa aiba o mai buna intelegere a textelor specifice, asa cum sunt adresele, numerele de telefon, review-urile si multe altele.
In mod special cand ne referim la afacerile locale, trebuie spus ca implementarea unui cod de schema la nivelul site-ului poate fi extrem de benefica. De pilda, este important sa te asiguri ca vei indica localizarea afacerii tale, implementand un cod de schema corect.

7. Puterea brandului si semnalele sociale

Cautarile branduite ofera algoritmului de cautare al Google un semnal foarte puternic. Cu cat un site obtine mai mult trafic din cautari branduite, cu atat algoritmul va recunoaste acest site.
In plus, este de remarcat ca semnalele sociale de pe Facebook, Reddit, Quora, Pinterest si alte site-uri de socializare sunt corelate cu rankingurile in rezultatele cautarilor. Asta nu inseamna ca doar o prezenta puternica in online poate atrage trafic organic… Site-urile care combina puterea brandului si semnalele sociale cu eforturile de pe toate canalele SEO pot ajunge sa aiba o vizibilitate mai mare pentru motoarele de cautare.

8. Puterea domeniului

In trecut, domeniile “exact match” erau un mod sigr de a mari vizibilitatea organica din cautari. Desi nu sunt la fel de imbatabile ca inainte, domeniile inca mai au influenta. Odata cu algoritmul mai inteligent al Google, inca vedem doua verticale majore ale puterii domeniului:

  • Domeniile exact match continua sa aiba greutate – de pilda, pentru cautarea “masini” ne-am fi asteptat sa gasim doar branduri populare din domeniul auto in topul cautarilor (Ford, BMW, Top Gear, etc). In schimb, obtinem un rezultat exact match – “masini.ro”.
  •  Vechimea domeniului – varsta domeniului este un alt factor major care influenteaza rankingul. Domeniile mai noi reusesc mai greu sa ajunga in topul listei de rezultate pentru cuvinte cheie de top, in timp ce domeniile cu un istoric mai vechi par sa detina pozitii de top pentru mai mult timp.

9. HTTPS

Din august 2014 – cand a fost anuntat Official Google Webmaster Central Blog – HTTPS este un factor oficial care influenteaza rankingul unui site. Exprimarea oficiala a fost “siguranta este o prioritate de top pentru Google. Investim foarte mult in a ne asigura ca serviciile noastre utilizeaza masuri de siguranta eficiente, precum criptarea eficienta implicita a HTTP-urilor. Asta inseamna ca utilizatorii Google Search, Gmail si utilizatorii Google Drive, de pilda, vor avea in mod automat o conexiune sigura la Google”.

Pe 17 octombrie 2015, Google a lansat o noua informare, care avertiza administratorii de site-uri cu privire la utilizarea protocolului HTTP pe site-uri pe care utilizatorii trebuie sa introduca date personale.
Desi nu am remarcat un impact semnificativ asupra SEO la site-urile care au migrat catre o criptare sigura HTTPS, este extrem de recomandabil sa iti muti site-ul pe HTTPS pentru a evita eventuale incidente legate de update-urile viitoare ale Google.

10. Experienta de utilizare

Experienta de utilizare este ultima pe lista noastra, dar asta nu inseamna in niciun caz ca este mai putin importanta.

Pentru ca algoritmul Google devine tot mai avansat, trebuie sa te concentrezi mai mult pe furnizarea unei experiente excelente de navigare. Este greu de spus cum putem masura exact efectele experientei de utilizare, pentru ca aceasta variaza de la industrie la industrie si in functie de aspectele demografice. Vedem insa o corelatie foarte puternica intre experienta de utilizare buna si un loc bun in SERP.
Aminteste-ti ca site-ul trebuie sa fie in primul rand functional!

Consideratii finale

Anul 2019 aduce cu sine un impact foarte puternic asupra strategiilor de marketing in SEO. Update-urile recente ale Google pregatesc drumul pentru site-uri cu continut de calitate, care ofera valoare reala utilizatorilor. Google devine de asemenea mai bun in ceea ce priveste masurarea modului in care utilizatorii interactioneaza cu continutul site-urilor. Intelegerea acestor parametri extrem de valorosi ar putea fi secretul succesului strategiei tale de marketing online!