Un tool SEO fara indicatii tehnice
Daca cineva deschide subiectul SEO, multi vor fi cei care vor face tot felul de consideratii tehnice, vor vorbi despre Google, despre diverse tool-uri, cuvinte cheie si despre alte nebunii specifice acestei indeletniciri. Insa exista un tool SEO mai valoros decat toate cele care iti vor fi enumerate de specialisti, si anume clientul, cel care este pana la urma destinatarul final al continutului publicat si optimizat de tine atat de atent pentru motoarele de cautare.
Pe scurt, daca vrei sa convingi un motor de cautare sa ofere o nota buna site-ului tau, concentreaza-ti atentia asupra cititorilor tai – lucru pe care il tot trambiteaza Google de ceva vreme. Asa nu inseamna sa renunti la trucurile SEO, ci doar sa le faci in paralel cu munca de convingere prestata cititorului…
Cum nu poti sa il obligi (ce bine ar fi!), am ajuns la intrebarea: cum il convingi pe cititor sa iti „guste” mesajul? Trebuie sa retii in primul rand ca pentru a-i transforma pe cititori in devoratori ai continutului postat de tine si al produselor/ serviciilor tale, acestia trebuie sa simta ceea ce se gaseste in spatele cuvintelor tale frumoase. Asadar, daca iti construiesti corect mesajul, vei reusi nu doar sa emiti idei, ci sa transmiti emotii. Poetii, compozitorii si autorii fac asta tot timpul.
Tool SEO condus de emotii
Nu sunt putini cei care folosesc emotiile pentru a-si atrage clienti. Iar cateva exemple:
- Restaurantele fast-food folosesc cuvintele si imaginile pentru a-ti induce starea de foame. Rar vezi o poza banala cu un hamburger pe care sunt trecute cuvintele “Mananca!”. In schimb, cuvintele potrivite pe imaginea unui burger apetisant sunt cele care te conving. Si nu vorbesc de orice imagine, ci de imaginea perfecta, cea care iti va convinge stomacul sa…”sune” a gol.
- Organizatiile non-profit reusesc sa stranga fonduri declansandu-ti stari ca: tristete, furie, marinimie etc. Si fac asta, la fel, cu ajutorul cuvintelor si imaginilor potrivite, care te indeamna la actiune. Aici trebuie sa fie insa cuvintele potrivite, nimic de genul: “Auzi, doneaza si tu niste bani in scopuri caritabile. Te rog?”.
- Angajatorii isi motiveaza angajatii facandu-i sa se simta valorosi, importanti pentru companie. Managerii buni reusesc sa induca oamenilor din echipa un sentiment de control asupra directiei departamentului/ companiei, bazat pe munca lor.
Un tool SEO care va face motoarele de cautare sa te iubeasca…
O sa-mi spui ca motoarele de cautare nu au sentimente. Asa e, insa in acelasi timp ele au un fenomenal simt pentru lucrurile iubite de utilizatorii de internet. Nu esti singurul care citeste postarile de pe Facebook, Twitter, Google+… Motoarele de cautare fac si ele acest lucru si astfel stiu exact despre ce vorbesc oamenii si ce link-uri distribuie.
Cu cat vei trasmiti mai multe emotii prin cuvinte, cu atat ii vei motiva mai mult pe clienti sa vorbeasca despre tine. Si cu cat vorbesc mai infocati, cu atat vor ciuli mai mult urechile motoarele de cautare.
Foloseste-te asadar in strategia ta de marketing online, de SEO, de puterea cuvintelor si a imaginilor pentru a-i face pe oameni sa simta ceea ce simti si tu. Poti transmite emotii ca speranta, satisfactie, dragoste, dorinta, furie, durere etc. Scopul final este sa ii faci pe oameni sa simta ca au luat decizia corecta – pentru ca iubim sa simtim asta, nu-i asa?
Promovarea online e adusa la stadiu de arta. Frumos, frumos!