comunitate online

Te-ai gandit sa creezi o comunitate online…

… un grup de discutii in care lumea sa isi poata exprima opinia despre afacerea ta. Foarte bine, acum ar trebui sa afli cate ceva despre cei care iti vor popula mica lume virtuala.

Pentru a mentine o dinamica optima a activitatii, fiecare comunitate se bazeaza pe o combinatie unica de participanti. Fie ca e o retea de socializare, un forum, un blog,  sau orice alta comunitate online, exista o serie de membri emblematici  pe care ii poti recunoaste dupa anumite caracteristici. Recunoasterea lor te va ajuta sa le intelegi reactiile si sa poti interactiona mai bine cu ei.

Toti acesti participanti, de la cei mai tacuti la cei mai zgomotosi, sunt importanti pentru autenticitatea comunitatii.

Human beings are human beings. They say what they want, don’t they? They used to say it across the fence while they were hanging wash. Now they just say it on the Internet.    Dennis Miller

Sa facem cunostinta cu cei mai emblematici membri dintr-o comunitate online:

comunitate online
1.Moderatorul: Poate fi o persoana sau un grup de persoane care au grija ca activitatea comunitatii sa se desfasoare in conditii optime. Moderatorul este responsabil de continutul postat, el fiind cel care aproba orice comentariu. Are un rol deosebit de important in cadrul comunitatii.

comunitate online2.Tacutul: E cel care viziteaza site-ul pentru a observa, a citi comentariile, si foarte rar pentru a-si exprima parerea despre un anumit subiect. Desi poate nu le simti prezenta, tacutii pot fi unii dintre cei mai infocati fani ai comunitatii create de tine, aducand numerosi membri noi.

3.Entuziastul: Acest utilizator e cel ce posteaza cel mai des continut, isi exprima frecvent opinia, fiind cel mai activ dintre membri. Desi la un moment te poti intreba cum gaseste timp pentru a participa la aproape toate discutiile, trebuie sa realizezi ca el este motorul comunitatii – cel care pastreaza comunitatea activa. Entuziastii trebuie pretuiti si rasplatiti pentru ca sunt indispensabili pentru orice comunitate online.

4.Agitatorul: El este cel care ii contrazice pe toti, ii provoaca si starneste numeroase discutii in contradictoriu. Desi creeaza agitatie, el ii determina pe clientii tai fideli sa ia cuvantul in apararea ta. Asta te va ajuta sa iti faci o parere despre numarul oamenilor care iti apreciaza produsele, serviciile. La fel ca si entuziastul, agitatorul este indispensabil pentru o comunitate online.

5.Curiosul:  Persoana care genereaza continut prin intrebarile pe care le pune in mod frecvent. La fel, e extrem de pretios pentru dinamica grupului de discutii si nicioadata nu te poti plange ca sunt prea multi curiosi in comunitatea ta.

6.Influentatorul: E utilizatorul cel mai conectat la retele sociale, avand un numar impresionant de contacte online. El va raspandi cel mai repede orice informatie despre tine catre un numar foarte mare de oameni conectati la internet. Pentru ca informatia raspandita sa iti creasca notorietatea si sa nu fie in detrimentul imaginii tale, trebuie sa detectezi acesti useri si sa ii determini sa aiba o parerea cat mai buna despre tine.

Cam acestia ar fi membrii marcanti pentru o comunitate online.

Acum ca i-ai cunoscut, sper sa ai o relatie cat mai productiva cu fiecare membru in parte.