tip de marketing

Cand vine vorba de strategii eficiente, se poarta un anumit tip de marketing…

…acesta fiind content marketingul sau marketingul de continut. Se pare ca acest tip de marketing a inregistrat in ultima vreme un succes mai mare decat celelalte tipuri de marketing, fiind preferat de majoritatea brandurilor.

Content marketingul, pentru cei nefamiliarati cu sensul acestei sintagme, se refera la publicarea de continut original, cu scopul de a creste vizibilitatea brandului si de a ajuta, normal, la cresterea vanzarilor. Continutul se poate “intruchipa” in felurite forme: postari pe blog, tutoriale video, fotografii, studii de caz etc.

Un tip de marketing vazut cu ochi buni de specialisti

tip de marketingCei care au ajuns la concluzia ca dintre toate tipurile de marketing, marketingul generator de continut este cel mai eficient si utilizat in momentul de fata sunt cei de la HiveFire, care au interogat peste 400 de marketeri B2B.  Concluzia studiului a fost fost ca marketingul de continut este utilizat de doua ori mai mult decat reclamele Tv, print sau radio.

Iata ce ne mai spune studiul:

  • Aproximativ 82% dintre marketerii B2B au inclus content marketingul ca si strategie in programele lor de marketing;
  • Pe locul 2 ca popularitate intalnim SEM (Search Engine MArketing), folosit de 70% dintre marketeri si pe locul 3 evenimentele publice (68%);
  • Reclamele TV/print/radio au cunoscut o prabusire deloc de neglijat, fiind intrebuintate doar de 32% dintre marketeri.

De ce este content marketingul cel mai agreat tip de marketing?

Pai, in primul rand, vorbim de costuri vizibil mai mici decat in cazul celorlaltor tipuri de marketing, majoritatea celor intervievati declarand ca nu aloca mai mult de o treime din intregul buget content marketingului.

Gustul pentru marketingul de continut se leaga insa cel mai bine de gustul pentru internet al potentialilor clienti, care a crescut serios in ultimii ani. Iar cei aflati in acest mediu nu pica usor in plasa banner-elor care “clipocesc” pe diverse site-uri, ci vor sa vada/ sa citeasca lucruri interesante, originale, pe care sa le puna in legatura cu anumite brand-uri. Content marketingul este asadar o munca usoara doar in aparenta, fiind de fapt un spectacol in care fiecare act trebuie sa se lege de celalalt, in cea mai fireasca maniera.

Pentru content marketing e nevoie de “arhitecti” priceputi ai continutului, e nevoie de povestitori, de oameni care sa stapaneasca foarte bine arta cuvantului si psihologia consumatorului…de continut. Sa ne inclinam asadar in fata celor care au inclus cu maiestrie marketingul de continut in planul de marketing!