termeni publicitariContinuam lista termenilor publicitari pe care am inceput-o in articolul trecut cu inca 5:

Audit

Este un sondaj de opinie realizat pe o anumita nisa a publicului tinta, de exemplu pe segmentul de studenti dintr-un anumit oras, pe membrii ai presei, etc. Scopul unui audit este de a determina perceptia acestora asupra unui brand, fie ca e vorba de un produs, serviciu, companie sau organizatie.

Auditul se poate realiza prin telefon, chestionar online, sedinte etc.

Barter

Acest termen nu este folosit doar in publicitate, ci si in mediul de afaceri. Un barter inseamna o intelegere intre doua entitati, care poate fi sub forma de contract sau nu, si are ca scop ajutorul reciproc. De regula, barter-ul se incheie pentru servicii contra servicii.

In publicitate, aceste servicii presupun promovare reciproca, oferire de spatiu pentru reclame, etc.

Birou de presa

Este o entitate care poate apartine de o companie sau de o agentie de PR. Scopul sau este de a gestiona relatiile cu presa ale organizatiei respective, si de a reprezenta acel brand in mass media. De asemenea, aici se redacteaza comunicatele de presa in numele organizatiei.

Brand (marca)

Un brand se refera la identitatea vizuala si emotionala a unui produs, serviciu sau organizatie, care il face unic si diferit fata de celelalte asemenatoare.

Un brand este legatura dintre produs, serviciu sau organizatie cu consumatorul, este imaginea comunicata catre catre acesta si poate crea o relatie de apropiere. Practic, brand-ul este plusul de valoare adaugat unui produs, serviciu sau organizatie.

Brand-ul este de regula reprezentat de identitatea vizuala (logo, culori, nume, etc.), dar si sentimentele, atitudinea, informatiile, si impresia pe care acesta o lasa consumatorilor.

Brand awareness

Este conceptul de marketing prin care oamenii de publicitate pot masura nivelul de constientizare al unui brand, cat si notorietatea acestuia.

Constientizarea se deduce din numarul de consumatori care stiu de existenta brandului respectiv, iar notorietatea din gradul de popularitate in randul publicului tinta.