pe facebook

Clientii tai sunt pe Facebook…

…cam asta e certitudinea cu care ai pornit la drum atunci cand ti-ai facut pagina de companie. Ai tras cu ochiul putin in stanga, putin in dreapta, ai mai rasfoit cateva surse de incredere si ai pus la cale un plan de atac. Like-uri, share-uri, comentarii – au inceput sa apara timide, iar tu ai inceput sa prinzi incredere. Oamenii te-au observat si au devenit dispusi sa te…„asculte”.

Pentru ca existenta ta pe Facebook sa dea roade, este extrem de important sa cunosti felul in care se comporta utilizatorii de Facebook, ce isi doresc si cum anume poti sa ii transformi in stalkeri ai paginii tale.

Pe Facebook-ul tau

Pentru ca este un mediu atat de ofertant in ceea ca priveste audienta, de-a lungul timpul s-au realizat tot felul de studii legate de reteaua tuturor. Cum poti sa devii un adevarat hit pe Facebook? Iata ultimele…descoperiri:

78% dintre utilizatorii de Facebook folosesc device-uri mobile (in SUA, dar tendinta e foarte raspandita…)

Devine din ce mai evident ca dispozitivele mobile (telefoane inteligente, tablete etc.) sunt…viitorul. Doar in Statele Unite, 78% dintre toti utilizatorii Facebook s-au conectat pe conturile lor via mobile anul acesta. Iar procentul va creste cu siguranta in anii urmatori.

Utilizatorii romani sunt si ei destul de lipiti de smartphone-urile lor, incat sa iei in calcul urmatoarele sfaturi de optimizare a paginii tale pentru utilizatorii mobili:

– Cum afisajul pe dispozitivele mobile nu permite vizualizarea intregului timeline, nu ar fi rau sa evidentiezi continutul de care esti cel mai mandru cu ajutorul functiei „Pin to top”

– Postarile ce contin fotografii sunt dintre cele mai performante, asa ca strecoara imagini interesante in post-urile tale si nu vei regreta

– Daca afacerea ta este o florarie, un butic, o librarie etc. incurajeaza-ti clientii sa dea Check-in atunci cand iti trec pragul

Anunturile platite imbunatatesc reach-ul si performanta postarilor

Promovarea mesajelor de pe Facebook cu ajutorul ad-urilor platite creste semnificativ reach-ul organic si viral, insa scade rata de click.

Acest lucru este valabil pentru toate tipurile de mesaje postate (link-uri, continut video, fotografii, intrebari etc.), cu exceptia status update-urilor. In cazul acestora din urma, postarile neplatite au un reach mai mare decat cele platite.

Hashtag-uri pe Facebook: mai bine nu!

Conform EdgeRank Checker, recent lansatele hashtag-uri nu iti cresc in niciun fel vizibilitatea brand-ului. Mai mult, studiile inca faptul ca mesajele ce contin hashtag-uri nu sunt doar mai putin predispuse la a fi distribuite de utilizatori, ci chiar le sunt…antipatice acestora. EdgeRank nu ne spune motivul pentru care hashtag-urile nu functioneaza, ideea principala pe care trebuie sa o retinem e ca …putem sa uitam de ele.

Check-in-urile sponsorizate

Cum functioneaza? Utilizatorii vizualizeaza la News Feed un ad pentru un loc caruia i-au dat Check in in trecut. Ei bine, aceste ad-uri au de departe cele mai mari CTR-uri (click-through rates) dintre toate tipurile d mesaje sponsorizate, asa ca nu ar fi rau sa te folosesti de ele daca afacerea ta este Check-in-able. 😛

Succes!