Sa presupunem ca ti-ai creat deja o poza de coperta perfecta pentru Facebook, ca postezi in mod regulat continut care atrage angajament pe social media si ca pagina ta de Facebook este complet optimizata pentru designul Timeline-ului. Adica… exact ce te-ai astepta de la un marketer priceput pe social media, nu-i asa?!

Esti pregatit, insa, sa iti duci pagina de Facebook la un alt nivel?
Daca raspunsul tau e DA, atunci e momentul sa depasesti o alta provocare de marketing pe Facebook: crearea de unui tab personalizat.

Tab-urile iti permit sa prezinti continut personalizat, alaturi de tab-urile standard, cum sunt “Despre” sau “Like-uri” si orice aplicatie ready-made pe care ai adaugat-o deja paginii tale.
Tab-urile personalizate sunt valoroase pentru strategia de marketing in retelele de socializare, pentru ca ele iti permit sa creezi o experienta de utilizare mult mai bogata pe Facebook si sa controlezi, de asemenea, continut pe care vizitatorii si cei care te urmaresc il vad atunci cand intra pe pagina.

Asadar, cum iti creezi propriile tab-uri personalizate pe pagina de Facebook? Urmeaza cei cinci pasi simpli de mai jos si, in scurt timp, vei avea o pagina de Facebook care sa ofere o experienta mult mai personalizata.

Cum sa utilizezi tab-urile personalizate ale paginii de Facebook?

Inainte sa incepem, as vrea sa ne asiguram ca vorbim toti aceeasi limba cand vine vorba despre tab-urile de pe pagina de Facebook, ca stim ce sunt si unde anume le gasim.
Tab-urile se gasesc sub poza de coperta si poti intra pe ele dand un simplu click pe more, in dreapta. Sunt cumva asemanatoare navigarii pe un site, dar pentru pagina de Facebook, permitand vizitatorilor sa rasfoiasca tot continutul pe care il are de oferit pagina ta.
Poti folosi tab-urile personalizate ca modalitate de a prezenta vizitatorilor cum se desfasoara lucrurile in pagina ta, care ar trebui sa fie “comportamentul” lor in timpul interactiunilor de pe pagina (asa cum, de pilda, face compania Coca Cola care introduce in pagina sa un tab personalizat numit “House Rules”).


Alte moduri in care poti folosi tab-urile sunt: promovarea abonarii pe blogul tau de business, promovarea inregistrarii pentru evenimente sau webinarii viitoare, crearea unei librarii de continut care sa cuprinda e-book-uri sau alte materiale downloadabile sau oferte, care sa te ajute sa generezi lead-uri din Facebook.
De asemenea, poti folosi tab-urile personalizate pentru a prezenta testimoniale de succes din partea clientilor, sau studii de caz.
Posibilitatile, asa cum lesne se poate vedea, sunt nesfarsite. Daca am inteles, asadar, ce este un tab de Facebook si cum poate fi el folosit, hai sa trecem la personalizarea lui.

Cum adaugi un tab personalizat pe pagina ta de Facebook

Pasul 1. Creeaza continutul pe care vrei sa il incluzi in tab-ul pe care il vei personaliza.

Gandeste-te la tab-ul tau ca la un fel de iFrame care se incarca in Facebook. Cu alte cuvinte, poti prezenta acolo cam orice fel de continut doresti intr-un tab personalizat de pe Facebook. Poti face asta creand o pagina web in afara Facebook. Continutul acestei pagini este, de fapt, ceea ce ii vei cere Facebook sa prezinte in cadrul tab-ului tau personalizat.

Facebook cere un URL sigur pentru pagina ta de web, astfel incat sa il poti incarca intr-un tab de Facebook. Un URL sigur este un URL cu “https://” in loc de unul cu “http:” in fata. Daca website-ul pe care il folosesti pentru a crea un tab pe pagina de Facebook nu suporta https, Facebook nu iti va permite sa creezi un tab personalizat si va trebui sa obtii intai un certificat SSL.

Pentru a te asigura ca expui in mod corect pe Facebook continutul din pagina ta, asigura-te ca latimea paginii de web este setata fie la 100%, fie la 520 px sau la 810 px. Toate imaginile sau videoclipurile pe care le incluzi in pagina ta trebuie sa fie, de asemenea, mai mici, fie de 520 px, fie de 810 px, in functie de cat de lat decizi sa fie continutul tab-ului. In plus, va trebui sa elimini orice margine sau completare care se gaseste in jurul corpului continutului, astfel incat acesta sa fie optimizat pentru spatiul pe care Facebook ti-l ofera in tab.
Pentru ca cel mai recent layout pentru paginile de business de pe Facebook este mai lat decat era inainte, recomandam crearea de continut de 810 px pentru tab-uri. Inainte, layout-ul era ceva mai restrans, pentru 520 px.

Pasul 2. Logheaza-te pe Facebook ca developer

Intra pe https://developers.facebook.com/apps si te vei putea loga cu datele tale normale de Facebook.

Pasul 3. Creaza-ti si denumeste-ti noul tab

1. Da click pe butonul verde “+Adauga o aplicatie noua” din coltul din dreapta sus, apoi alege butonul website din dreapta.


2. In loc sa folosesti varianta “Quick start” pe care o lanseaza Facebook si care poate deveni derutanta, da click pe “Sari si creaza un ID de aplicatie”, in dreapta sus.


3. Aici va trebui sa dai Numele de Display, adica numele pe care il va purta tab-ul tau cand deschizi pagina de Facebook. Poti crea, de asemenea, si un namespace, adica practic un ID unic pentru aplicatia ta – desi nu ti se cere asta si poti bine merci sa lasi liber acel spatiu. Selecteaza “”Nu” la intrebarea despre versiunea de testare, aceasta fiind mai potrivita atunci cand creezi o aplicatie de Facebook pe care ar trebui sa o utilizeze vizitatorii, si nu atunci cand iti creezi un tab personalizat pentru propria-ti pagina. In cele din urma, alege “Aplicatii pentru pagini” ca si categorie, pentru ca iti creezi aceasta aplicatie ca tab personalizat pe pagina de Facebook.


4. Click pe Creaza ID de aplicatie si vei ajunge pe tabloul de bord al aplicatiei pentru pasul urmator. Probabil ca ti va cere initial sa introduci un cod captcha, ca sa demonstrezi ca esti om.

Pasul 4. Configurarea tab-ului de Facebook

1. In tabloul de bord al aplicatiei, da click pe Setari in partea din stanga, apoi pe butonul “+Adauga Platforma” pentru a incepe sa configurezi tab-ul de pe Facebook.


2.Selecteaza apoi “Tab de pagina” ca platforma.


3. Adauga “URL-ul tab-ului din pagina sigura” al paginii externe pe care ai creat-o la pasul 1. Aminteste-ti ca Facebook iti va cere un URL sigur (care incepe cu “https://”), pentru ca altfel nu va functiona. Daca nu ai retinut exact, poti reveni la primul pas pentru mai multe detalii. Specifica apoi daca vrei un tab lat (810 px), ceea ce este recomandabil daca iti doresti sa iti adaptezi continutul la latimea completa a paginii. Aceasta ar trebui sa se potriveasca si cu latimea paginii pe care o setezi la pasul 1. Poti lasa necompletat spatiul “Page tab edit URL”. Poti, de asemenea, sa adaugi aici o imagine pentru tab aici, care sa aiba 111×74 pixeli.


4. Cand ai terminat de editat continutul acestei sectiuni, apasa pe butonul albastru “Salveaza modificarile”, din dreapta jos.

Pasul 5. Adauga noul tab personalizat pe pagina de Facebook

Acest pas poate parea putin mai complicat, asa ca citeste cu atentie cele de mai jos. Pentru a adauga pe pagina de business de pe Facebook noul tab creat, va trebui sa intri pe un link cu cativa parametri personalizati pentru URL. Stiu ca suna ciudat, dar nu ai mult de lucru. Acesta este linkul pe care va trebui sa il modifici:

http://www.facebook.com/dialog/pagetab?app_id=Numele_aplicatiei_tale&next=URL_ul_TAU

1. Intai inlocuieste partile cu rosu din URL-ul de mai sus – Numele_aplicatiei_tale si URL-ul_TAU cu numele si ID-ul aplicatiei, pe care le gasesti in setarile basic pentru aplicatia ta si cu URL-ul paginii sigure.


2. Dupa ce ai URL-ul, deschide-l in browser. Cand vei face aceasta ti se va deschide o caseta de dialog…


3. La pasul final, alege pagina de Facebook pe care vrei sa o adaugi tab-ului. Apoi da click pe Adauga tab-ul. Retine ca pentru a putea adauga orice tab, e obligatoriu sa fii administratorul paginii.

Iata cum, dupa numai cativa pasi simpli, vei reusi sa adaugi in pagina tab-ul pe care ti-l doresti.
Exista si situatii in care unii administratori de pagini se plang ca primesc erori 450 sau 403 Forbidden, pentru tab-urile din pagina, odata ce le-au setat.
Cand un utilizator de Facebook da click pe un tab personalizat, browser-ul sau trimite o cerere HTTP Post catre URL-ul tab-ului de pe pagina sigura. Erorile de mai sus vor aparea daca pagina pe care o creezi pentru a gazdui continutul din tab-ul de Facebook interzice cererea HTTP Post. Daca ai parte de aceste mesaje de eroare, cel mai bine ar fi sa apelezi la un developer cu experienta, care sa te ajute sa iti setezi tab-urile personalizate in mod adecvat.

Iti recomandam si: Publicitatea/Reclamele pe Facebook – specificatii si dimensiuni (varianta 2018)