strategie online

Cand toata lumea incearca sa gaseasca o strategie online perfecta…

Exista studii, si nu putine, care indica faptul ca business-urile ce publica in mod constant continut in mediul online se bucura de mai mult succes decat cele care nu se invart in acest spatiu.

Sa presupunem ca te gasesti la linia de start, in care vrei sa iti faci simtita prezenta in online, cu ajutorul continutului. O simpla cautare pe google iti va pune pe tava o groaza de articole, studii, recomandari, toate avand  menirea de a te ajuta sa publici articole, postari pe blog, continut video, infografice (s.a.) de calitate. Dupa sfaturile gratuite, incluse in tot felul de articole, interviuri, filmulete pe youtube, vine si oferta agentiilor specializate in astfel de activitati.

Ai nevoie de ajutor pentru a-ti construi o voce in online, cu ajutorul continutului publicat? Imediat iti sar in ajutor zeci, sute de agentii de SEO sau de content marketing. Si uite asa te trezesti in fata unei dileme: la cine sa apelezi? Caci, in cazul in care nu stiai, exista diferente notabile intre cele doua tipuri de entitati salvatoare.

Strategie online: ce iti ofera agentiile specializate

Tot „rasfoind” oferta de pe site-urile agentiilor specializate in SEO sau in content marketing, vei observa rapid un lucru: nu prea se mai ocupa nimeni (cel putin oficial) doar de SEO sau doar de… marketing de continut.

Foarte multe agentii de SEO (excluziv de SEO acum ceva vreme) au inclus in ultimul an content marketingul in mixul serviciilor prestate. Un lucru extrem de firesc pentru SEO – adaptarea constanta la natura schimbatoare a nevoilor companiilor, scopul final fiind cresterea performantelor marketing-ului online.

Si totusi, care este diferenta dintre serviciile oferite de o agentie de SEO si una specializata in content marketing?

SEO lucreaza cu valori ce masoara vizibilitatea, traficul organic si orice actiune masurabila, ce conduce la conversii. Cu cat dispune de mai mult continut-carlig pentru utilizatori, cu atat SEO poate justifica mai bine investitia companiei in actiunile sale specifice.

SEO anticipeaza cererea pe baza analizei popularitatii unor cuvinte cheie, pe cand content marketing creeaza cerere, inspirandu-se din calatoria parcursa de client. Optimizarea se traduce ca efort de crestere a vizibilitatii continutului existent, si cu crearea de continut in conformitate cu o lista de cuvinte cheie populare.

Content marketingul pune accentul pe crearea de continut pentru o audienta particulara, conceput pentru a influenta o actiune sau un rezultat. Popularitatea cuvintelor cheie nu este, asadar, motorul creatiei, ci efortul de intelege a audientei, de oferire a informatiilor si experientelor potrivite de-a lungul ciclului de cumparare.

Concluzia? Raspunsul la dilema noastra? Ei bine, dupa toate  aparentele, SEO si content marketingul functioneaza la capacitate maxima ca parteneri in demersul companiilor de a-si construi o voce rasunatoare in mediul online.