strategie de marketing

Strategie de marketing de continut

Cei mai multi marketeri au ajuns la concluzia ca trebuie sa inlocuiasca abordarea clasica in ceea ce priveste comunicarea cu clientii cu o abordare noua, cu numele de marketing de continut (content marketing). Insa pentru multe persoane, content marketing-ul ramane o necunoscuta, o notiune cu sens intangibil.

Pentru a deslusi misterul acestui tip de marketing, am pregatit 6 pasi ajutatori, care te vor ajuta sa construiesti o strategie de continut coerenta.

Strategie de marketing in 6 pasi

Pasul 1. Alegerea topic-urilor

Acest prim pas trebuie facut in conformitate cu viziunea si cultura companiei. Dupa ce acestea sunt avute in vedere, poti sa incepi investigarea nevoilor pietei. Afla care sunt subiectele de interes pentru targetul tau si exploateaza-le.

Ce subiecte alegi? 25% dintre topic-urile abordate ar trebuie sa fie dintre cele cerute de target, dar care sunt abordate si de competitie, 15% subiecte care nu sunt atat de cerute de publicul tinta insa care te vor diferentia de competitie, iar 60% din subiectele pe care le iei in “condei” ar trebui sa fie dintre cele cerute de target si care nu sunt abordate satisfacator de competitie.

Pasul 2: Strategia de conversie a continutului

Una dintre tintele principale ale marketingului de continut este obtinerea de profit. Transformarea cititorilor in clienti trebuie sa fie un punct planificat de la inceput, iar cititorii trebuie indrumati catre acel punct cu ajutorul unei strategii clare prestabilite.

Pasul 3: Planificarea continutului

Dupa determinarea topic-urilor, urmatorul pas este planificarea eficienta a continutului. La acest pas va trebui sa stabilesti un fel de calendar al continutului, unde si cand il vei publica, astfel incat sa iti atingi scopurile tintite.

Pasul 4: Continut care sa nasca discutii

Degeaba scrii daca nu se vorbeste despre lucrurile scrise de tine. Pasul 1, gasirea unui subiect de interes, nu este suficient astfel incat sa vii cu un continut bun, care va atrage privirile utilizatorilor de Internet. Continutul trebuie sa fie usor de share-uit si demn pentru a fi impartasit.

Oamenii au tendinta sa dea Share unui continut pozitiv, relevant, atractiv sau care vine cu unele beneficii, cum ar fi: concursurile si jocurile, continut care ii implica direct pe cititori (care sa includa solicitarea implicarii acestora intr-un fel sau altul, de exemplu printr-o intrebare adresata acestora), evenimente curente si, chiar daca nu au legatura cu produsele/ seriviciile pe care le oferi, alte subiecte despre care oamenii adora sa discute sunt: arta, musica, mancare, sport…

Pasul 5: Gestionarea reactiilor

In momentul in care continutul ajunge “pe mainile” potentililor clienti si este impartasit la scara larga, e timpul ca tu sa te implici activ in conversatiile care se nasc pe marginea subiectului. Intai observa reactiile generate si apoi implica-te in discutie.

Si ultimul pas in aceasta strategie de marketing, dar nu cel din urma:

Pasul 6: Masurarea succesului

Dupa atata munca este evident important sa masori impactul eforturilor tale, in functie de obiectivele stabilite. Ca indicatoria ai succesului poti sa ii iei in vizor pe cei care au impact direct asupra obiectivelor companiei, asupra obiectivelor de marketing si nu in ultimul rand indicatorii care au legatura cu notorietatea companiei.

Acestia sunt cei 6 pasi promisi. Cu ar zice englezul: Use them wisely!