Specialisti SEO, despre lucrurile pe care le urasc vizitatorii unui site
Primul lucru si cel mai important, zic eu, atunci cand vine vorba de content marketing, este sa nu iti enervezi vizitatorii. Daca esti destul de norocos, si printr-o „minune” SEO un utilizator de internet a ajuns pe pagina ta, ai grija sa nu il gonesti rapid, enervandu-l. Din nefericire, exista inca destule site-uri care fac o treaba buna in ceea ce priveste enervarea utilizatorilor care le „pasesc” pragul. Cum reusesc aceasta…performanta? Nu foarte greu de fapt, ci prin utilizarea unor elemente enervante, elemente pe care binevoitorii specialisti SEO de la HubSpot Blog ni le-au adus in atentie, desi cei mai multi dintre noi le stim foarte bine.
Specialisti SEO, la datorie in folosul vizitatorului
Sa vedem asadar ce ii scoate din minti pe utilizatorii care ajung pe o anumita pagina de Internet:
1. Reclamele pop-up – acestea sunt printre cele mai enervante elemente care se pot gasi pe o pagina de internet. Desi iti pot face bine la buzunare, pe termen lung duc la pierderea unui numar tot mai mare de vizitatori.
2. Continutul media care porneste imediat dupa ce s-a incarcat pagina – fie ca e vorba de o melodie, sau o persoana care incepe sa vorbeasca imediat ce un vizitator a intrat pe site, acest continut este perceput ca o fortare (mai ales daca butonul stop nu este gasit cu usurinta).
3. Animatiile care ne fura privirea – se spune ca vizitatorii unei pagini au nevoie de aproximativ 3 minute pentru a se orienta pe o pagina web inainte de a apasa butonul back. Ei bine, animatiile, filmuletele care pornesc automat, reclamele dinamice si toate celelalte elemente interactive din pagina nu fac decat sa distraga atentia vizitatorului.
4. Imaginile generice – imaginile pescuite din online, care infatiseaza personaje fictive, nu prea sunt luate in seama de vizitatorii site-ului tau. In schimb, imaginile in care apar angajati ai companiei, produse, clienti sau sediul companiei ies in evidenta.
5. Continut scris in scop SEO – un continut scris pentru „spiderii” google si nu pentru oameni (impanzit cu cuvinte cheie, cu exprimari nefiresti) nu face decat sa goneasca vizitatorii pe alte plaiuri online, unde lucrurile sunt mai firesti. Nu uita, cititorii tai sunt oameni, nu roboti!
6. Fara… Despre – lipsa paginii „About” de pe site-ul tau poate fi penalizata de vizitatori, prin parasirea paginii; la fel poti sa patesti si daca nu vorbesti pe intelesul majoritatii.
7. Fara… Share?! Lipsa butoanelor de distribuire pe retele de socializare poate starni cu adevarat indignarea vizitatorului obisnuit sa aiba la indemana oricand aceste instrumente. Butoanele de social media nu fac decat sa te ajute in cresterea vizibilitatii continutului tau si, prin asta, sa obtii un ranking mai bun.
8. Titlu vs. continut – Rolul titlului este intr-adevar sa capteze atentia cititorului, insa nu poti folosi un titlu – oricat de bun – care sa nu aiba legatura cu continutul. Neconcordanta dintre titlu si continut nu face decat sa ii lase pe cititori cu un gust amar, asa ca asigura-te intotdeauna ca le oferi exact ceea ce le-ai promis!
Acestea fiind spuse (de specialisti SEO, nu de mine)…
…va las sa inspectati site-ul din dotare si sa vedeti cam cate elemente generatoare de nervi puteti gasi. E vremea pentru curatenia de primavara, zic eu!