Desi este extrem de important sa te concentrezi pe cititori si pe calitatea continutului publicat, asta nu inseamna in niciun caz ca trebuie sa ignori partea de optimizare pentru motoarele de cautare.
Un cuvant cheie (keyword) este cuvantul (sau expresia) pe care doresti ca utilizatorii de internet sa il gaseasca pe pagina ta. Acesta ar trebui sa exprime in mod clar tematica paginii tale web. Continutul publicat ar trebui sa se concentreze, in mare, in jurul unei teme principale. Alege un cuvant cheie astfel incat:
- Sa fie emblematic pentru continut;
- Un numar mare de utilizatori sa il foloseasca atunci cand vor sa afle ceva despre tema aleasa.
Ce-ti va spune orice specialist SEO despre cuvintele cheie:
- Cuvantul cheie poate contine mai mult de un cuvant (poate fi o expresie);
- In cazul in care „cuvantul cheie” contine mai multe cuvinte, trebuie sa tii cont de ordinea acestora. De exemplu, „instalatori din Bucuresti” nu e acelasi lucru cu „Bucuresti instalatori”, generand rezultate diferite la cautare;
- Fa munca de cercetare pentru a gasi cele mai bune cuvinte cheie: intreaba-ti prietenii, foloseste-te de retelele de socializare, realizeaza un sondaj, vezi ce cuvinte au fost folosite pana acum, si/sau foloseste instrumente de cercetare pentru cuvinte cheie: Google Keyword Planner Tool, Google Trends, Google Auto Suggest, Wordtracker, SEMrush sau Ubersuggest.
De asemenea, daca folosesti PPC (pay-per-click), datele oferite de Google Adwords se vor dovedi vitale. Dupa ce ai aflat care sunt cuvintele folosite de altii, verifica-ti propriile date, pentru a vedea care sunt cuvintele care ii aduc in acest moment pe utilizatori la site-ul ta. Urmeaza sa analizezi eficienta acestora, cu ajutorul ratelor de respingere si de conversie. De exemplu, merita cu adevarat sa targetezi un cuvant cheie care genereaza 100 de vizitatori pe site-ul tau, insa are 100% rata de respingere si nicio conversie? Poti obtine mai multe informatii cu ajutorul Google Webmaster Tools, care iti ofera detalii despre ranking-ul organic al unui site. (il gasesti sub Search Traffic > Search Queries)
- Targeteaza 3-5 cuvinte cheie per pagina, legate semantic;
- Nu repeta in mod deliberat de prea multe ori un cuvant in cadrul unei singure bucati de continut. Daca suna natural si nu fortat, este in regula!
- Construirea unui titlu (headline) in care folosesti cuvantul cheie este o buna metoda de optimizare a continutului.
Instrumentele de cercetare pentru cuvinte cheie, cum ar fi Google Keyword Planner Tool reprezinta o modalitate excelenta de a vedea felul in care utilizatorii de internet realizeaza interogarile pe motoarele de cautare. Informatiile primite vor fi mai precise daca accesezi instrumentul prin intermediul unui cont de AdWords (e gratuit), insa informatiile de baza sunt accesibile chiar daca nu te autentifici.
Odata accesat instrumentul, poti vedea estimari privitoare la numarul de cautari realizate intr-o luna pentru anumiti termeni. Poti filtra datele in functie de locatie, limba, dispozitive folosite de utilizatori pentru a accesa motoarele de cautare si alti factori utili. Poti afla, de asemenea, ce fel de cuvinte folosesc utilizatorii in cautari atunci cand vizeaza tipul de continut creat de tine. Toate acestea, fara sa fii neaparat specialist SEO.
In articolul urmator, vom ataca putin problema cuvintelor cheie „long tail”, si vom vedea de ce este important sa le folosesti in procesul de optimizare a continului.