socializare onlineSocializare online: eficienta inainte de toate

Atunci cand pui bazele unei strategii de promovare prin social media, una dintre primele decizii pe care trebuie sa le iei este alegerea canalelor social media pe care le vei utiliza. Fiecare retea sociala are caracteristici particulare, elemente care o diferentiaza de restul retelelor. Din acest motiv, pentru a lua cea mai inspirata decizie in alegerea retelelor sociale trebuie sa cunosti mai intai elementele particulare ale fiecareia dintre ele. Doar asa, vei putea lua o decizie inspirata, adaptata industriei careia apartine afacerea ta. Sa dam drumul la socializare online!

Socializare online, dupa gust

Studiul, realizat de site-ul de consultanta in afaceri Zintro, a luat in vizor cele mai importante canale social media ale momentului, inspectandu-le la sange. Iata ce a rezultat:

1. Facebook

– numara in acest moment 845 de milioane de utilizatori

– interactiunea cu clientii si ceilalti utilizatori se poate realiza intr-un mod mai personal

– paginile Facebook aduna la un loc toate informatiile referitoare la brand sau la companie

– cei mai multi dintre utilizatori au intre 21 si 24 de ani, fiind urmati de tinerii cu varste intre 18 si 20 de ani si adultii intre 35 si 44 de ani

– continut ce trebuie distribuit: postari de pe blog, clipuri video, fotografii, raspunsuri la intrebari

– problematic: conectarea cu cat mai multe persoane poate diminua calitatea interactiunilor

– potrivit unui chestionar cu 1500 de respondenti – utilizatori Facebook – 60% au declarat ca nu cunosc 20% dintre prietenii din lista si 50% au declarat ca interactioneaza doar cu 20% dintre acestia

2. Twitter

– site-ul de microblogging a ajuns in 2012 la 140 de milioane de utilizatori activi, care distribuie aproximativ 340 de milioane de tweet-uri zilnic

– retea ideala pentru: actualizari scurte si la obiect, monitorizarea discutiilor referitoare la brand si gasirea de potentiali clienti

– actualizarile de status de pe Twitter pot fi folosite pentru adresarea problemelor clientilor in fata unei audiente

– utilizatorii se impart astfel: 54, 6% femei si 45,4% barbati

– 42,3% dintre utilizatori au intre 31 si 49 de ani, fiind urmati de cei cu varste intre 18 si 29 de ani (41,5%)

– continut ce poate fi distribuit: link-uri catre un continut relevant pentru publicul tinta, urmarirea hashtag-urilor pentru gasirea persoanelor interesate de un anumit subiect, intrebari, interactiuni cu fiecare client in parte

3. LinkedIn

– reteaua numara in prezent peste 150 de milioane de utilizatori

– este ideala pentru etalarea calitatilor profesionale

– arma secreta este reprezentata de grupurile pe care le poti conduce si discutiile pe care le poti initia referitoare la industria in care activezi

– dintre cei care folosesc LinkedIn, 51% sunt barbati, 49% femei, majoritatea cu varste cuprinse intre 35 si 44 de ani

– ce poti sa distribui aici: continut relevant si raspunsuri la intrebari

4. Google+

– cea mai tanara dintre retelele gigant, are in acest moment 62 de milioane de utilizatori

– ideala pentru initierea unor conversatii si adaugarea unor persoane specifice

– element emblematic: cercurile – cu ajutorul lor iti poti organiza contactele in grupuri si astfel iti poti targeta fiecare grup in parte prin mesaje specifice

– 69,62% dintre utilizatori sunt barbati

– tipuri de utilizatori: studenti, dezvoltatori web, profesionisti marketing, ingineri…

– continut de distribuit: idei originale, postarti de pe blog, intrebari si raspunsuri referitoare la industria in care activezi.