Social sharing: scurtatura catre continut
…o scurtatura de care am dori toti, cred, sa profitam la maxim. Cu cat acest „portal” catre continut apare pe paginile sociale ale mai multor utilizatori, cu atat afluxul de vizitatori creste creste… Insa pentru a te putea folosi de bagheta magica numita social sharing, mai trebuie sa cunosti, in plus, si cateva „vraji” care iti vor transforma continutul in unul demn de a fi distribuit.
Social sharing: hocus-pocus-preparatus!
1. Controlul…popularitatii. Identifica cele mai populare postari si cuvinte cheie! Pentru asta, vei folosi „ingredientul” magic numit Google Adwords. Daca utilizezi un plugin social cum ar fi Shareaholic sau Digg Digg, vei afla care este continutul cel mai iubit de populatia retelelor sociale si astfel iti vei putea forma o idee despre ceea ce doreste audienta ta. Vezi si ce articole s-au dovedit mai putin sau deloc populare pentru share-uitori si fa-ti o imagine de ansamblu asupra continutului atractiv pentru publicul tau.
2. Urmareste tendintele! Exact ca in fashion, este important (chiar vital!) sa stii ce „se poarta” din punct de vedere al continutului. Ciuleste urechea la topicurile cele mai populare din lumea virtuala si incearca sa tii pasul ele. Cateva instrumente care ti-ar putea fi de folos in acest sens sunt: LinkedIn Today (mai ales pentru bloggerii B2B), Trendsbuzz, Know Your Meme, Google Insights, Hashtags, Topsy.
3. Intreaba-te „De ce?”. Nu degeaba este intrebarea cea mai populara printre cei mici. Curiozitatea iti va fi extrem de folositoare insa si acum, in stadiul de „om mare”, pentru a afla exact motivele care ii determina pe utilizatori sa apese butonul Share. The Customer Insight Group (CIG) de la New York Times a publicat un studiu extrem de interesant in urma explorarii motivelor pentru care oamenii distribuie continut in mediul online. Cele mai intalnite dintre ele sunt:
- Oferirea de continut valoros sau distractiv amicilor virtuali
- Definirea propriilor personalitati in ochii celorlalti
- Stabilirea sau consolidarea de relatii
- Sentiment de auto-implinire
- Promovarea unor branduri, business-uri
4. Vrajeste prin cuvinte! Calitatea continutului este factorul hotarator pentru social sharing, insa dintre toate cuvintele „aruncate” intelept, cele mai importante sunt cele gasite in headinguri. Acestea trebuie sa cucereasca cititorul si sa il farmece intr-atat incat aceasta sa le soarba pana la sfarsit si apoi sa impartaseasca si altora experienta sa. Considera headingurile ambalajul continutului si, doar asa, vei intelege cat de importante sunt!
5. Optimizeaza continutul! Pe langa „vraja” cuvintelor, atractivitatea continutului va creste odata cu luarea in considerare si a unor aspecte tehnice. Pentru acest lucru, trebuie sa te familiarizezi cu anatomia share-ului pentru fiecare retea sociala. De exemplu, pentru Facebook avem: imaginea (thumbnail), Titlul si Meta Description. Pasul 1: alegerea unei imagini potrivite continutului publicat si care sa atraga privirile utilizatorilor retelei sociale. Pasul 2: Alegerea unui titlu si a unei descrieri cachy, in care presari si cateva cuvinte cheie (fara excese, atentie!).
6. Cucereste-ti cititorii pe termen lung! Un articol popular, puternic share-uit nu iti va aduce faima vesnica in aceasta lume. O relatie pe termen lung cu fanii continutului tau, cei care iti asigura popularitatea, nu se contruieste fara sa picure cativa stropi de sudoare. Asadar, pune-te pe munca! Asigura-te ca cei care ti-au sorbit cuvintele nu te vor uita, provocandu-i cu diverse „calls to action” si da-i pe spate cu mai mult continut de calitate.
Daca social sharing este un pod de la utilizatori catre continutul tau…
…tu trebuie sa te transformi intr-un inginer incredibil de bun. Succes!