Social Media si Social Media MarketingDe cativa ani in peisajul virtual a aparut termenul Social Media. Nu de putine ori am fost intrebat ce este Social Media…
Confom Wikipedia, Social Media reprezinta toate canele de comunicare folosite pentru interactiune sociala, canale scalabile si foarte usor de utilizat.  Andreas Kaplan si Michael Haenlein definesc  social media ca „un grup de aplicatii Web-based construite pe  fundamentele ideologice si tehnologice ale Web 2.0, care inlesnesc crearea si schimbul de continut generat de utilizator”. In principiu, social media este acel amestec de tehnologie si interactiune sociala destinat co-creerii de valoare.


Social Media si Social Media Marketing

Odata cu aparitia fenomenului Social Media au aparut si mijloacele prin care valoarea comerciala a acestuia este exploatata. Social media marketing reprezinta incercarea de a utiliza social media pentru a convinge consumatorii ca produsele sau serviciile unei companii sunt valoroase.

Social connectivity, creativity and learning take place through these various media-related experiences.

Afaceri din diferite medii utilizeaza Social Media pentru a-si dezvolta reteaua,pentru a interactiona cu clientii sau pentru a-si atrage interesul publicului. Pe langa o campanie de Optimizare pentru motoare de cautare, companiile interesate in a castiga mai multa expunere online apeleaza  la Social Media Marketing. Una din componentele cheie ale unei implementari de succes pentru Social Media Marketing este crearea de “autoritate sociala”. Autoritatea sociala este dezvoltata atunci cand un individ (o organizatie)  este recunoscut ca si “expert” in domeniul sau de activitate, devenind, drept consecinta, un “trendsetter” in respectivul domeniu.

Companiile care utilizeaza social media doresc, bineinteles, sa-si vanda propriile servicii sau produse, insa pentru a-si atinge obiectivele, ele trebuie sa fie percepute ca membrii ai comunitatii respective, gata sa interactioneze si sa ajute ceilalti membrii.

Monitorizeaza, angreneaza-te si fii transparent; acestea au fost dintotdeauna cheile succesului in spatiul digital.

Principala problema pentru companiile angajate in social media o reprezinta faptul ca o campanie de social media marketing este extrem de costisitoare din punct de vedere al timpului. Iar o campanie de social media marketing, odata inceputa, nu se termina practic niciodata.


Deoarece exista o multime de platforme dedicate Social Media, le voi enumera pe cele mai influente:

  • Bloguri
  • Facebook
  • Flickr
  • Hi5
  • Twitter
  • YouTube

Facebook SEO

Utilizat cu preponderenta de catre tineri, Facebook a devenit o unealta SEO esentiala pentru anumite domenii de activitate. Companiile isi pot construi pagini sau profile pe Facebook, iar acestea reprezinta cele mai populare alegeri ale unei campanii de Social Media Marketing.

Twitter SEO

Lansat in martie 2006, Twitter a avut de la inceput un impact major asupra adolescentilor, celebritatilor, iar, mai nou, afacerilor.  Cu toate acestea, sunt inca afaceri care ignora enormul potential pe care il detine Twitter-ul.

Youtube SEO

Spre deosebire de celelalte platforme de Social Media, Youtube este potrivit doar pentru acele companii care pot genera continut video in mod regulat. Totusi, avand in vedere ca aceasta platforma este a doua in lume ca numar de vizitatori dupa motorul de cautare Google, nu ar trebui sa lipseasca din nicio campanie de Social Media Marketing.

Daca strategia ta sociala este de a-ti face publicitate in social media, probabil ca ar fi mai bine sa-ti tii banii in buzunar.

Care crezi ca vor fi tendintele in Social Media Marketing pe piata romaneasca? Este Social Media exploatata de catre companiile din Romania?