social media in 2011

Social media in 2011: Facebook face minuni…

…lucru demonstrat de cele mai reusite si ingenioase campanii de Social Media in 2011, aduse in „lumina reflectoarelor” de revista Advertising Age. Departe de a mai reprezenta o noutate, campaniile desfasurate in Social Media au demonstrat ca pot aduce rezultate cu adevarat exceptionale celor care opteaza pentru aceastea forma de promovare, facuta, normal, in mod inteligent si…creativ.

Cele mai bune campanii de Social Media in 2011:

social media in 2011

  • Campania Obermutten: De departe cea mai ingenioasa campanie social media a anului, campania Obermutten nu apartine vreunui brand international arhicunoscut, ci unui satuc elvetian cu doar 79 de locuitori. Campania promite celor care dau Like paginii de Facebook a satucului sa le posteze pozele de profil pe Peretele oficial al primariei- real, nu virtual. Campania a costat 12,000 de franci elvetieni, insa investitia a meritat cu adevarat, aducand venituri de 2,4 milioane de franci elvetieni. Pagina a adunat pana acum 15,136 de fani (cu mine inclusiv ;).
  • Campania HBO „True Blood”. Lansarea celui de-al patrulea sezon al binecunoscutului serial cu vampiri, marca HBO, a adus cu ea o campanie Social Media extrem de inspirata: „Immortalize Yourself”. Campania, sau mai exact aplicatia de Facebook lansata de HBO, le pemitea fanilor sa creeze videoclipuri cu ei insisi, incluzand personaje reale si prieteni de pe Facebook.
  • Campania Flair. Revita belgiana de moda Flair a lansat pe Facebook o aplicatie, numita Fashion Tag, prin care ii ajuta pe utilizatori sa descopere de unde si-au procurat prietenii lor cele mai bune articole vestimentare. Aplicatia social media in 2011le permitea utilizatorilor sa tag-uiasca hainele si accesoriile amicilor virtuali si apoi sa posteze pe wall-ul revistei pentru a afla de unde si-au cumparat respectivele articole.
  • Campania Heinz: Lansata in Marea Britanie la inceputul sezonului racelilor si gripelor, campania le oferea posibilitatea fanilor paginii de Facebook sa le trimita prietenilor raciti ori gripati o cana cu supa de rosii sau pui. Supa costa 3 dolari si ajungea la destinatar in 3-4 zile lucratoare, avand inscriptionat pe ea numele bolnavului si urarea: „Insanatosire grabnica!”.

Acestea sunt 4 dintre cele 10 campanii Social Media in 2011…

…care i-au cucerit pe marketeri si care ar trebui sa fie sursa de inspiratie pentru cei care se zbat sa faca marketing pe retele sociale, pentru cei care se straduiesc sa priceapa „viata pe Social Media” si sa invete limbajul „locuitorilor” ei.