Unul dintre lucrurile favorite ale specialistilor din lumea intreaga in aceasta perioada este reprezentat de predictiile pentru anul viitor din domeniul lor de activitate.
Specialistii din social media nu se lasa mai prejos si vin si ei cu prevestiri pentru 2014.
In ceea ce priveste anul care sta sa se incheie, el poate fi sumarizat in cateva cuvinte astfel: marketing in timp real, continut, video, mobil. Intr-un spatiu in continua schimbare, o serie de predictii te pot ajuta sa stabilesti in mare directiile viitoare ale eforturilor de social media.
Iata principalele previziuni ale specialistilor clarvazatori pentru Social Media 2014
1. Spune-ti povestea cu ajutorul clipurilor video scurte
Tranzitia de la imagini la continut video se face usor dar sigur, iar trendul nascut anul acesta va cunoaste o intensificare a popularitatii in 2014.
Platforme ca Twitter sau Instagram ofera tool-uri usor de utilizat (Vine, 15-minute video), ce faciliteaza crearea de continut video de lungime mica, asa ca nu ai nicio scuza – pune mana si testeaza-le in 2014!
2. Marketing de fan. Anul viitor, multe dintre companii vor da zoom in pe armata de fani din dotare si ii vor inarma pe „soldati” cu instrumentele necesare pentru a raspandi informatii in stanga si in dreapta despre produselor / serviciilor lor.
Conecteaza-te cu fanii tai si ajuta-i sa fie auziti atunci cand vorbesc despre tine.
3. Google+ va deveni mai puternic. In acest moment, Google are 300 de milioane de utilizatori activi lunar. Desi inca nu se apropie de Facebook (1.2 miliarde de utilizatori activi lunar), a reusit sa devanseze Twitter (232 milioane de utilizatori activi lunar).
In 2014, Google+ cel mai probabil va creste, asa ca ar trebui incepi sa construiesti si in aceasta zona. In plus, activitatea pe Google+ te va ajuta sa castigi puncte SEO, spiderii Google fiind instruiti sa acorde beneficii utilizatorilor retelei sociale a gigantului.
4. Focus pe continut si pe context. Companiile si-au concetrat de ceva vreme deja eforturile pe crearea de continut nou. Continutul ramane rege si in 2014, insa nu se va mai pune accentul pe cantitatea de continut publicat, ci pe relevanta acestuia in contextul fiecarei retele de socializare.
Brandurile ar trebui sa se intrebe cum folosesc utilizatorii fiecare retea in parte, sa observe mecanismul fiecareia si sa publice doar continut care se incadreaza in peisajul retelei.
5. Mai multa publicitate platita. Nu e niciun secret ca fanii paginii tale de Facebook vad din ce in ce mai putin din continutul pe care il publici. Schimbarile de algoritm au facut ca din ce in ce mai putini fani sa vizualizeze postarile tale la News Feed.
Pentru a nu deveni invizibile, paginile de Facebook sunt nevoite sa apeleze din ce in ce mai mult la promovarea platita a post-urilor. Daca vrei sa ramai in vizorul fanilor tai in 2014, ar trebui sa incluzi promovarea platita in planul tau de Social Media.
La anu’ si la multi (b/f)ani?
Da, se anunta un an interesant in social media si Facebook schimba foaia. Era cred firesc dupa ce au investit sa inceapa sa traga catre serviciile platite. Google+ va creste in 2014 tocmai din acest motiv, e intr-o etapa de dezvoltare in care inca ni se ofera multe gratuit.