Orice mic sau mare brand a trecut printr-o situatie de criza…
…si daca nu, cu siguranta va trece. Atunci cand treci printr-o situatie de criza, iti recomand sa ai in vedere un lucru si sa profiti de pe urma lui: oamenii adora cand un brand se confrunta cu o astfel de situatie. De ce? Pentru ca toti avem, intr-un fel sau altul, pretentii de critici.
Elementul senzational adus de o situatie de criza naste spiritul critic din noti toti si, pe langa asta, multi se trezesc ca sunt si „editori”, „experti” sau „scriitori”, insa nu intotdeauna clienti. Insa aspectul pe care as vrea sa ne concentram putin este urmatorul: criticii sunt in online.
Situatie de criza corect gestionata in online
Daca suntem obisnuiti sa folosim online-ul pentru a cuceri clientii si potentialii clienti, vine si o vreme in care trebuie sa ne aparam. Insa si defensiva, gandita de un bun strateg desigur, ne poate ajuta sa castigam batalia. Sa vedem cum.
Pregateste-te pentru feedback-ul negativ, astfel:
- Monitorizeaza conversatiile
- Utilizeaza instrumentele de monitorizare si de colectare a datelor
- Implementeaza o examinare trimestriala, saptamanala si zilnica
- Urmareste totul atat macro cat si micro
O alta strategie importanta de pus la punct este felul in care „asculti” online-ul
- Concentreaza-te pe cei care cumpara
- Asculta criticile si mobilizeaza-te pentru clienti
- Fii atent la ecourile care se formeaza
- Nu pierde timpul incercand sa luminezi minti inguste
De retinut: online-ul iti poate fi cel mai mare dusman dar si cel mai puternic aliat intr-o situatie de criza…
…depinde doar de tine cum iti organizezi trupele. La arme!