share distribuirea continutuluiDaca esti in online si te mandresti cu faptul ca publici continut de calitate, atunci ar trebui sa mai stii ca, dincolo de calitatile literare sau jurnalistice ale textului publicat, acesta trebuie sa mai aiba si o alta mare calitate: aceea de a starni dorinta utilizatorilor pentru butonul Share.

Retele ca Twitter sau Facebook sunt destinatiile cele mai adorate ale creatorilor de continut online. Distributia larga a continutului pe retelele de socializare masoara succesul acestuia, asa ca nu avem decat sa invatam cum sa ne aranjam continutul pentru a parea cat mai atractiv in ochii utilizatorilor.

Iata 10 scurtaturi catre o mai buna rata de Share a continutului

1. Nu iti umple pagina cu prea multe butoane sociale! In schimb, include butoanele in cadrul textului, cu ajutorul plugin-urilor de tip Sharebar, limitand insa numarul optiunilor de share la 2-3 retele.

2. Alege retelele pe care le utilizeaza cel mai mult cititorii tai, si roaga-i sa iti promoveze continutul pe acestea! Nu fi lacom, nu le cere sa te promoveze pe toate retelele existente!

3. Creeaza-ti conturi pe retele sociale – blogurile care atrag cele mai multe share-uri sunt si cele care au conturi create pe retelele sociale. Investeste timp in crearea de conturi pe cele mai importante retele de socializare (Twitter, Facebook, Google+, LinkedIn) pentru a te bucura de o mai larga distribuire a continutului publicat.

4. Te-ai gandit sa pui o bariera in fata textului tau, prin care sa ii obligi pe utilizatori sa distribuie continutul pentru a-l putea citi? Poate ca nu este una dintre cele mai elegante metode de distribuire a continutului, insa functioneaza. Un plugin pe care il poti folosi este WP Lead Magnet (pentru WordPress).

5. Daca ai postat un link pe Twitter catre articolul tau, insoteste-l de rugamintea „please RT (retweet)” si e de 4 ori mai probabil ca utilizatorii sa iti distribuie continutul pe retea.

6. Roaga-ti cititorii sa iti dea o mana de ajutor – la sfarsitul unei postari pe blog, roaga-i printr-o fraza pe cititori sa iti distribuie continutul pe o anumita retea sociala, si vei vedea o creste a numarului de Share-uri. Nu face abuz de acest tertip, pentru a nu-si pierde din putere!

7. Concursuri, concursuri! Creste-ti numarul de fani pe Facebook, si implicit de cititori ai articolelor pe care le promovezi pe pagina ta, organizand mici concursuri din cand in cand. Aceasta metoda bate tehnica ad-urilor platite care par sa controleze…piata like-urilor pe reteaua tuturor. Gandeste concursurile astfel incat sa nu atraga vanatorii de concursuri!

8. Nu uita sa fii utilizator! Pagina de Facebook este, intr-adevar, o buna metoda de promovare a continutului tau, insa pentru a functiona, nu trebuie sa uiti de status-urile care nu au legatura cu continutul publicat pe blogul tau sau cu produsele tale. Astfel, nu vei fi in ochii utilizatorilor doar un alt…panou publicitar.

9. Construieste-ti reteaua! Servicii ca Triberr te pot ajuta sa atragi o groaza de utilizatori dispusi sa iti distribuie continutul pe retelele de socializare.

10. Colecteaza adrese de email – de fiecare data cand cineva iti acceseaza blog-ul, ofera-i un ebook gratuit in schimbul adresei de email. Atunci cand postezi continut nou, trimite-le un newsletter celor din lista colectata de-a lungul timpului.

Sursa: quicksprout.com