SERPS motoarele de cautare

SERPS: Search engine results pages, in traducere rezultatele date de motoarele de cautare

Clientul X este intrebat de catre consultantul in online marketing care ii sunt concurentii, raspunsul  fiind compania Y si compania Z. Dupa cateva cautari pe motoarele de cautare dupa cuvinte cheie din domeniul de activitate al clientului, consultantul pe online marketing realizeaza ca Y si Z nu sunt nicaieri in rezultatele generate.

Situatia de mai sus nu este una izolata, tendinta de confundare a concurentei din online cu companiile care activeaza in acelasi domeniu de activitate fiind una accentuata. Dar online, motoarele de cautare scot la lumina adevaratii concurenti virtuali, sub forma rezultatelor pe care le genereaza dupa cautare (SERPS). In mediul online, concurenta se extinde mult mai mult, incluzand orice tip de informatie legata de domeniul de activitate al companiei.

SERPS, paginile de rezultate generate de motoarele de cautare, pot  cuprinde:

  • Articole postate de Wikipedia
  • Site-urile concurentilor din domeniul de activitate
  • Stiri despre subiectul cautat
  • Articole de pe bloguri
  • Articole de pe site-uri de specialitate (ale unor universitati, institute de cercetare etc.)

Normal, acestea sunt doar cateva exemple de competitori online, mediu in care batalia se da intre pozitiile ocupate in rezultatele generate de motoarele de cautare (SERPS).

Desi este de inteles ca se va acorda o atentie suplimentara rezultatelor care apartin concurentilor din industria in care activeaza compania, este esential ca in campania de online marketing sa se urmareasca intregul peisaj al rezultatelor oferite de motoarele de cautare.

Monitorizarea permanenta a paginilor de rezultate date de motoarele de cautare (SERPS) iti poate fi de real ajutor in castigarea vizibilitatii pe care o doresti in online. De exemplu, in cazul unui blog care apare in rezultatele cautarii cu un articol pe tema cautata, poti sa profiti de popularitatea acelui articol postand un comment care sa directioneze utilizatorii catre site-ul/blogul companiei. Astfel de oportunitati poti gasi pentru multe dintre rezultatele de cautare, trebuie numai sa tii ochii deschisi si sa desfasori o activitate constanta in online.

Intelegerea diferentei dintre concurentii din industrie si concurentii din rezultatele generate de motoarele de cautare (SERPS) este esentiala pentru strategia de SEO a unei campanii de online marketing.

Tu iti cunosti concurentii din online si concurentii din industrie? In ce masura corespund acestia si ce alte rezultate de pe motoarele de cautare iti fac concurenta?