seo-6Am pasit in anul de gratie 2015, iar activitatile si strategiile de SEO si content marketing au fost revizuite si poate chiar reinnoite cu aceasta ocazie, asa cum se intampla la inceputul fiecarui an. Asigura-te ca obiectivele sunt cele corecte si ca sunt intelese si adoptate de intreaga organizatie.

Si inca ceva ce ar fi bine sa nu uiti: Google spune ca utilizatorul tine carma, asadar nu uita sa ii oferi locul de cinste in tot ceea ce iti propui.

Google nu si-a schimbat destinatia!

Foarte multi specialisti in online marketing sunt dezorientati din cauza schimbarilor continue prin care a trecut SEO in ultima vreme

Intr-adevara, SEO s-a schimbat de-a lungul anilor, insa Google nu. Google si-a dorit dintotdeauna sa le ofere utilizatorilor sai cele mai bune rezultate. Punct. Schimbarile SEO au intervenit din cauza marketerilor online care au incercat sa pacaleasca motorul de cautare pentru a obtine rezultate rapide (insa fara efect pe termen lung).

SEO nu mai este un departament separat

seo-1

In cazul in care SEO nu este inca o parte componenta a efortului general de marketing, e timpul sa faci o schimbare (si repede!). Succesul SEO depinde de o multitudine de factori, deci ar trebui sa fii pregatit pentru o activitate complexa.

Echipele solide de SEO isi doresc si au nevoie de capacitatea de a influenta politica si strategiile “dincolo de SEO” –  de la web design si dezvoltate la content marketing, social media, branding, PR, marketing corporativ si multe altele. Integrarea si coordonarea acestor zone cu SEO nu este un efort exaltat, ci o necesitate.

Cel mai bun lucru pe care il poti face in 2015 este sa iei toata energia pe care o foloseai incercand sa il pacalesti pe Google si sa o folosesti cu un alt scop – acela de a-ti face site-ul mai bune.

Uita-te bine la site-ul tau si la site-urile competitorilor si pune-ti intrebari de genul  „Ce pot sa fac pentru ca site-ul  meu sa fie mai bun?” Stii foarte bine ca utilizatorii de internet sunt bombardati cu o o groaza de site-uri in fiecare zi, asa ca ai face bine ca site-ul tau sa faca fata standardelor din ce in ce mai ridicate.

GRESELI SEO DE EVITAT!

seo

Nu vorbim despre lucruri marete – incepem cu pasi maruti si siguri. Asigura-te asadar ca eviti aceste greseli care te pot costa din punct de vedere SEO – toate se refera la erori comune, insa totusi prea multe site-uri inca mai cad in capcana lor.

  1. Home Page fara continut. Vizitatorii site-ului tau (inclusiv motoarele de cautare) trebuie sa stie despre ce este vorba in paginile lui. Daca pagina de Home contine un slider/banner si doar cateva fraze, e cazul sa mai adaugi imediat ceva continut.
  2. Cateva propozitii pe pagina. Din nou iti zic, utlizatorii si motoarele de cautare iti acceseaza site-ul pentru a gasi informatii utile, relevante. Daca vinzi un serviciu sau un produs, nu spune doar „Vindem produsul X, suna-ne pentru mai multe informatii!” Cumparatorii actuali isi doresc sa primeasca informatii utile intr-un timp cat mai scurt, asadar trebuie sa ai grija ca site-ul tau sa fie bogat in continut util, de calitate.
  3. Cuvinte cheie cu nemiluita. Prea multe site-uri inca mai folosesc aceasta tehnica SEO antica. Nu o sa obtii un rank bun doar pentru ca pe pagina ta sunt trecute cu virgula 100 de cuvinte cheie. Google nu ofera puncte in plus pentru astfel de practici, bai mai mult, te amendeaza pentru ele. Asadar, scapa de continutul inutil si incarca-ti site-ul cu continut relevant, informativ.
  4. 4. Etichete (Title Tags) groaznice. Ai la dispozitie aproximativ 500 de pixeli pentru etichetele de titlu; orice depaseste aceasta lungime va fi trunchiat in rezultatele cautarii. Un title tag ar trebui sa sumarizeze continutul paginii – nu ar trebui sa fie o mana de cuvinte cheie pentru care vrei sa faci rank. Plaseaza cuvantul cheie principal pe prima pozitie si numele companiei la sfarsit. 100 de cuvinte cheie in eticheta te vor face sa pari disperat.

In 2015, Google va deveni cu siguranta si mai aspru cu cei care vaneaza Page Rank si nu lucreaza la imbunatatirea site-ului. Asadar, gandeste-te mai putin la rank, si concentreaza-te in schimb la ce ai de facut pentru ca site-ul sa fie cel mai bun pe nisa ta. Doar asa vei reusi sa cresti Page Rank-ul si sa atragi mai multi vizitatori.

16 predictii de Content Marketing  pentru 2015

seo-5

Anul aproape s-a incheiat, iar specialistii in marketing de continut s-au si grabit sa faca predictii pentru anul urmator.

  1. 2015 este anul in care continutul devine cu adevarat parte din marketing, iar brandurile realizeaza ca acesta este particula atomica a fiecarui aspect de marketing, lucru care va influenta activitatea si bugetul in consecinta.

~ Shane, Snow, Chief Creative Officer

  1. Reactia neagativa impotriva publicitatii native („native advertising” – vezi aici) se va intensifica – insa din partea brandurilor, nu a mass-mediei. La un moment dat, brandurile se vor intreba de ce au cheltuit sute de mii de dolari pentru a inchiria o audienta, in loc sa isi construiasca una proprie.”

~ Matthew Rothenberg, Content strategist

  1. Brand publisher-ii (brandurile care se pozitioneaza ca emitatoare de continut, nu de reclame) vor realiza ca nu concureaza doar cu competitorii lor pentru atentia si timpul audientei, ci cu intreaga lume, inclusiv New York Times, YouTube, intregul Internet… Daca nu produci continut uimitor, original, de inalta calitate, nu ai nicio sansa.”

~ Paul Fredrich, VP de Produs

  1. Mai multe publicatii vor incepe sa vanda ad-uri pe baza timpului petrecut pe ele, asa cum au inceput sa faca deja Financial Times si The economist. La randul lor, mai multe agentii de publicitate vor asimila ideea.”

~ Amanda Walgrove, Social Media Editor

  1. Capacitatea de a conecta platformele cu flux de continut cu platformele de automatizare a marketingului, cu sistemele de management de continut si furnizori de servicii de email va fi solicitarea cea mai populara a trimestrului al treilea al lui 2015.”

~ Ray Cheng, Marketing VP

  1. 6. „Cel putin 10 marketeri de continut importanti vor publica studii de caz reale ilustrand rezultate reale, masurabile, de pe urma publicarii de continut uimitor.”

~ Neil Chase, Content Strategist

  1. Termenului „snackable content” (pastile concentrate de informatie cu care suntem bombardati online) i se va curma in sfarsit suferinta.

~ Sam Slaughter, VP de Continut

  1. „Distribuire” si „cresterea audientei” vor fi cuvintele care vor face cel mai mare buzz in marketing in 2015. Acum ca brandurile creeaza continut, e timpul ca ele sa inceapa sa creeze si relatii de lunga durata cu consumatorii.”

~ Joe Lazauskas, redactor-sef

  1. Marketerii de continut vor fi responsabili cu construirea unor audiente cu nivel mare de angajament si cu obtinerea unor rezultate de business cuantificabile = $$$. Simpla producere de continut nu va mai fi suficienta.

~ Joe Lopardo, Sales Executive

10.” Se vor lansa un numar mare de publicatii apartinand unor branduri, folosind bugete care altadata s-ar fi dus catre continutul sponsorizat.”

~ Shane Snow, Chief Creative Officer

  1. Vom vedea cum agentii importante vor face achizitii de inalt profil ale unor platforme de content marketing. Fara ajutorul tehnologiei si al talentului de a sustine marketingul de continut la scara, agentiile sunt ca fanii New York Jets – total f*cked, si complet constienti de acest lucru.”

~ Joe Lazauskas, redactor-sef

  1. Brandurile vor inceta sa mai vada continutul cu licenta ca altceva decat o diversiune.”

~ Sam Slaughter, VP de continut

  1. Marketerii de continut din B2C vor imprumuta tot mai des tactici folosite in mod traditional in campaniile valoroase de B2B pentru a tinti, urmari si masura rentabilitatea investitiei in continut.”

~ Elisa Cool, VP de vanzari

  1. Jurnalistii, dupa un deceniu in care s-au ingrijorat ca in orice moment carierele li se pot incheia, vor desprinde de pe frigider numarul de telefon al National Truck Driving School si in schimb vor incepe sa caute pe LinkedIn functii de conducere in content marketing.”

~ Neil Chase, Content Strategist

  1. Newsjacking-ul va capata o insemnatate mai mare pentru branduri.”

~ Ray Cheng, Marketing VP

  1. Brandurile in sfarsit vor accepta faptul ca Youtube este o retea importanta. Vrei sa ajungi la „Generatia Mileniului”? Creeaza continut de impact pentru utilizatorii YouTube. Este cea mai mare si cea mai evidenta oportunitate de care brandurile nu profita.”

~ Joe Lazauskas, redactor-sef