SEO copywriting: tehnici si insight-uri de urmarit
Cand spunem SEO copywriting ne referim la tehnica folosita pentru redactarea textelor pe website-uri, intr-un mod calitativ, persuasiv si in acelasi timp targetat pe anumiti termeni de cautare, astfel incat site-urile in cauza sa primeasca un ranking bun din parte motoarelor de cautare. Intr-un limbaj si mai putin pretentios, vorbim de scrierea dedicata utilizatorilor si motoarelor de cautare. Daca utilizatorii sunt destinatarii finali ai mesajului transmit de tine, motoarele de cautare pot fi vazute ca niste curieri ai mesajului tau.
Cum trebuie sa „sune” SEO marketing pentru a aduce rezultate
Iata cateva dintre cele mai importante trucuri pentru optimizarea si imbunatatirea page ranking-ului pe SERPs (Search Engine Results Pages):
1. Demareaza o cercetare pe cuvinte cheie. Conturarea unei liste de cuvinte si expresii cheie strategice inainte de a da startul „compunerii” textului te poate ajuta sa iti structurezi continutul astfel incat sa fie gasit usor de motoarele de cautare si de utilizatori.
2. Keyword rank > keyword density. Daca in urma cu cativa ani, densitatea cuvintelor cheie in text era hotaratoare pentru pozitia paginilor in rezultatele oferite de motoarele de cautare, astazi repetarea unui cuvant cheie…over and over again nu numai ca nu iti va ajuta rankingului paginii dar, mai mult, iti va face mai mult rau. Motoarele de cautare au fost imbunatatite in timp cu diverse tehnici de depistare a textelor de o calitate indoielnica, optimizate excesiv. Astazi exista alti indicatori care joaca un rol important in optimizarea pentru motoarele de cautare. Unul dintre ele se numeste Keyword Optimization si ia in calcul mai multe aspecte, nu numai numarul de aparitii ale cuvantului in text. El urmareste pozitia in cadrul documentului, relevanta si greutatea cuvantului in text etc.
3. Lucreaza la structura textelor. Cuvintele cheie ar trebuie sa fie incluse in corpul textul cat mai natural posibil. Ai grija ca ele sa apara in titluro si subtitluri si in primul paragraf. Mai departe, repeta-le in text de cate ori reusesti fara sa para fortat si fara a uita care este destinatarul final al continutului tau.
4. Evita continutul duplicat. Continutul duplicat reprezinta o bucata de continut care apare pe doua sau mai multe URL-uri separate (interne sau externe). Acesta afecteaza grav SEO si iti poate crea probleme serioase in ceea ce priveste strategia de optimizare. Continutul „tras la indigo” afecteaza arhitectua site-ului si felul in care este analizat si indexat site-ul de catre motoarele de cautare. Asadar, cea mai bun asolutie este ca textul sa fie unic, pentru a evita eventualele probleme aduse de motoarele de cautare.
5. Nu uita de opimizarea on-page: titluri, headinguri, structura linkurilor interne, decrieri Meta etc.
La final, tine minte:
Scopul principal pentru SEO copywriting ramane redactarea de continut pentru citirori…
…motoarele de cautare fiind doar purtatori ai mesajului pana la destinatie.