Retele de socializare online in strategia de marketing
Una dintre cele mai comune erori pe care le poate face o companie in momentul in care isi construieste campania de social media marketing este alegerea nepotrivita a canalelor online. Cand zic canale online ma refer la deja binecunoscutele retele de socializare online, care s-au infipt in strategiile de marketing ale mai tuturor companiilor.
Multe companii ajung sa investeasca mult timp, efort si, normal, multi bani pe retele de socializare online care nu pot da rezultate in incercarea de promovare a produselor/serviciilor si a imaginii companiilor.
Gasirea retelelor de socializare care se potrivesc cel mai bine cu industria din care faci parte, cu compania, cu produsele/serviciile acesteia si nu in ultimul rand cu publicul tinta este de maxima importanta. Fiecare retea de socializare are caracteristici diferite si in plus, o filozofie diferita.
Cele mai populare retele de socializare online sunt: Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube, Foursquare, Google+. Unii considera retele de socializare online si blogurile, forumurile si alte comunitati similare.
Cele mai importante si utilizate retele de socializare online si filozofiile lor
1.Facebook: retea de socializare orientata catre grupurile de prieteni, in care companiile nu isi pot crea profiluri corporate, ci pagini Facebook. Facebook este o retea ideala pentru promovarea companiilor si a produselor printr-un continut indreptat mai mult spre divertisment. In Facebook, anunturile corporate isi dau rapid duhul, iar mesajele, imaginile, filmuletele care genereaza buzz sunt cele amuzante, istete.
Datorita naturii si filozofiei sale, Facebook nu se dovedeste eficienta in cazul companiilor B2B si in cazul anunturilor corporative si a comunicatelor de presa.
2.Twitter: este o retea care permite utilizatorilor sa transmita mesaje scurte (pana in 140 de caractere) despre ce li se intampla in momentul respectiv. Drept urmare, principalul obiectiv si filozofia acestei retele este sa ajute utilizatorii sa posteze continut proaspat, stiri interesante.
Companiile isi pot crea conturi corporative, in scopul de a-si promova brandul si de a tine la curent utilizatorii cu actiunile si realizarile companiei. Twitter este ideal petru site-urile de stiri, pentru bloguri, comunicate de presa, pentru liderii de opinie, fiind folosit atat de companiile B2C cat si de cele B2B. Tonul discursului pe aceasta retea de socializare poate fi deopotriva serios si amuzant, relaxat.
3.LinkedIn: din categoria retele de socializare online Business oriented…
…adica axate pe continut din aria afacerilor. Userii acestei retele de socializare online isi pot adauga la profilul lor CV-urile si pot intra in contact cu diversi specialisti si diversi reprezentanti ai anumitor companii. LinkedIn a fost creat pentru continut business, pentru stiri si articole din diverse domenii de activitate, pentru mentinerea contactelor de afaceri si mai presus de toate pentru recrutare. Reteaua este ideala pentru promovarea companiilor B2B si de servicii si permite utilizatorilor sa impartaseasca dar si sa gaseasca informatii din aria lor de activitate.
Retele similare cu LinkedIn exista in tarile non-vorbitoare de limba engleza: Xing (peste 10 milioane de utilizatori, foarte populara in Germania) si Viadeo (peste 35 de milioane de utilizatori, populara in Franta).
4.Youtube: este cea mai populara retea in care utilizatorii pot incarca si vizualiza continut video. YouTube permite atat user-ilor cat si companiilor sa isi creeze canale si sa upload-eze videoclipuri. Cum videoclipurile sunt ideale pentru promovarea oricarui produs/serviciu/brand sau companie, Youtube poate fi folosit atat de companiile B2B cat si de companiile B2C. Pot fi postate mesaje publicitare, videoclipuri muzicale, stiri, concursuri online etc.
5.Google+ : este o noua retea de socializare, lansata in iunie anul acesta, asemanatoare ca filozofie cu Facebook (cu care concureaza in acest moment). Chiar daca accesul la retea este limitat in acest moment, in timp ne putem astepta ca Google+ sa devina un alt mare canal de promovare pe mana marketerilor online.
Pentru a putea selecta cele mai eficiente retele de socializare online trebuie mai intai sa intelegi filozofia din spatele fiecarui serviciu, caracteristicile si uneltele pe care le ofera fiecare retea in parte si sa evaluezi publicul prezent in retelele alese. Toate acestea te vor ajuta sa iti indeplinesti obiectivele de promovare ale produselor/serviciilor companiei in online.