Responsabilitate sociala corporatista, infatisand un „cetatean model” corporatist…
…in care ar trebui sa te regasesti si tu. De ce se pune atat de mult accent pe responsabilitate sociala corporatista? Ca si in cazul razboaielor, exista pretextul si exista motivul real… Responsabilitate sociala corporatista, in Romania si in toate tarile in care se practica, inseamna:
1. Indeplinirea unei datorii fata de o societate tot mai sensibila la problemele de natura sociala si etica
2. Responsabilitate sociala corporatista (cunoscuta sub forma acronimului CSR) = un real avantaj concurential.
Care este pretextul si care este motivul real, nu cred ca este dificil de dedus. Insa, indiferent de motiv, orice companie care practica responsabilitate sociala corporatista are un mare avantaj in campul de batalie al brandurilor de astazi.
Social obligation is much bigger than supporting worthy causes. It includes anything that impacts people and the quality of their lives . ~ William Ford Jr., Chairman, Ford Motor Co.
Responsabilitate sociala corporatista intr-o societate cu orizont largit
Adevarul este ca oamenii sunt din ce in ce mai conectati la tot ceea ce se intampla in jurul lor, sunt conectati intre ei si sesizeaza anumite conexiuni ce au fost pana nu demult invizibile pentru ei. Responsabilitate sociala corporatista este sentinta data corporatiilor in urma judecatii populare, judecata care nu mai este luata doar din prisma bunurilor sau serviciilor oferite. Organizatiile sunt judecate in acest moment si din prisma amprentei pe care acestea o lasa la nivel global.
Responsabilitate sociala corporatista aduce in lumina reflectoarelor un nou model corporatist, in care crearea unei valori in afaceri inseamna totodata si crearea de valoare pentru societate, mesaj transmis in ultima carte a profesorului Rosabeth Moss Kanter de la Harvard Business School (SuperCorp: How Vanguard Companies Create Innovation, Profits, Growth, and Social Good) .
Responsabilitate sociala corporatista sub lupa consumatorilor…
…o lupa care scoate la lumina din ce in ce mai multe detalii. Celor care doresc sa adere la actiuni de responsabiliate sociala corporatista le amintesc, sau le aduc la cunostinta in cazul in care nu stiau, ca „Responsabilitatea sociala nu este un exercitiu de PR”. Trebuie inteleasa distinctia clara intre activitatile de CSR (responsabilitate sociala corporatista) si activitatile implementate strict in scopuri de promovare.
Si inca un lucru, odata ce ai aderat la responsabilitate sociala corporativa trebuie sa ai definita o strategie de manangement care include in politicile firmei interesele comunitatii, pe termen lung. CSR trebuie inteles de fapt ca un juramant de responsabilitate sociala corporatista, adresat consumatorilor si lumii.
Sa devenim deci mai responsabili!