reglementari ue

Reglementari UE intrate in vigoare anul acesta…

…mai exact pe 25 mai, vizand felul in care fiecare marketer sau distribuitor de produse interactioneaza in online cu clientii, in spatiul celor 28 de tari membre. Totusi, unele tari membre UE (cum ar fi Marea Britanie) s-a intarziat introducerea acestor reglementari UE, facandu-se un efort pentru gasirea unei solutii mai favorabile pentru companii.

„Suntem constienti de faptul ca unii utilizatori de site-uri Web intampina probleme reale legate de confidentialitatea datelor in online, insa in acelasi timp intelegem rolul cheie jucat de cookie-uri in buna functionare a Internetului,” a declarat Ed Vaizer, Ministrul Comunicatiilor din Marea Britanie,  intr-un articol recent publicat de BBC. „Va mai dura ceva timp pana cand vor fi dezvoltate solutii tehnice viabile, asa ca am hotarat ca o transformare progresiva in aceasta situatie este cea mai buna solutie”.

Reglementari UE care vizeaza confidentialitatea datelor utilizatorilor

Conform unei astfel de reglementari UE, orice companie care desfasoara actiuni de online marketing trebuie sa primeasca permisiunea explicita a fiecarui utilizator de Internet pentru a-i putea urmari activitatea online, inclusiv utilizarea cookie-urilor. Pentru cei care nu sunt familiarizati cu termenii informatici, cookie-urile sunt fisiere text care inregistreaza informatii de navigarea, ajutandu-i pe comercianti sa analizeze obiceiurile de navigare ale utilizatorilor de internet.

In functie de tara, marketerii au nevoie de permisiune inainte de a trimite diverse materiale pe email. Marketerii, retailerii si diversi alti practicanti in online si email marketing pot obtine acest acord printr-o serie de metode, dintre care cele mai utilizare sunt: un formular pe site-ul propriu sau interogarea clientilor in legatura cu acceptarea cookie-urilor din partea siteului vizitat.

Reglementari UE legate de marketingul online: vazute ca un factor de stres pentru utilizatori

reglementari ueViziunea apartine normal companiilor cu activitate in online, care sustin ca interogarile continue la care trebuie sa fie supusi utilizatorii de Internet nu reprezinta decat un factor perturbant pentru acestia, care se lovesc de un sir nesfarsit de pop-up-uri.

Totusi, rezultatele pe termen lung aduse de aceste reglementari UE pot fi benefice la un anumit nivel. Perceptia utilizatorilor asupra urmaririi activitatii desfasurate de ei in mediul online nu este un tocmai pozitiva, iar schimbarea atitudinii de catre cei care colecteaza date prin cererea permisiunii poate da o nota pozitiva intregului proces.

Daca utilizatorului i se va explica faptul ca inregistrarea comportamentului de navigare pe internet ii ajuta pe comercianti sa il serveasca mai bine, cu siguranta raspunsul acestuia va fi unul mult mai pozitiv.