Activitatea pe Social Media, si in speta pe Facebook, este unul dintre pasii obligatorii in strategia de promovare a oricarui business. Si ca orice demers de business, activitatea pe Facebook trebuie urmarita si masurata. Tool-ul de baza pe care poti sa il folosesti in acest sens este Facebook Insights. 

raport facebook

Raport Facebook oferit de Facebook Insights

In randurile de mai jos te voi ajuta sa gasesti si sa interpretezi 5 indicatori valorosi de performanta,  oferiti de Facebook Insights.

Marketerii au in vedere in principal doi mari indicatori: Numarul de Like-uri ale paginii si Reach-ul Postului. Desi sunt, intr-adevar, importanti, cei doi indicatori nu reusesc sa masoare singuri performanta activitatii pe Facebook.

Este mult mai important sa afli care este numarul de fani la care a ajuns mesajul postat de tine, cati dintre ei interactioneaza cu ceea ce publici si ce…tipuri de click-uri primesc post-urile tale.

Raport Facebook Insights – unde il gasesti?

Din Panoul de Administrate, da click pe Insights!

Apoi apasa pe butonul Export Data – selecteaza optiunile ca in imaginea de mai jos, cu mentiunea ca va trebui sa descarci atat „Page level data”, cat si „Post level data” (asta inseamna ca vei bifa pe rand ambele optiuni). Vei obtine, de fapt, doua rapoarte: unul la nivel de pagina si unul la nivel de postare.

raport facebook

Privim in primul sheet al raportului la nivel de postare: Key metrics (din Post level data)

1. „Lifetime post reach by people who like your page” – coloana T din raport (Key metrics)

„Lifetime paid reach of a post by people who like your page” – coloana V din raport (Key metrics)

Probabil ca, pana in momentul de fata, ai inteles ca mesajele pe care le publici pe pagina ta nu ajung la 100% din fani. De fapt, de cele mai multe ori nu ajung nici la 15% dintre ei.

Pentru a afla reach-ul organic al post-urilor tale, trebuie sa scazi din numarul afisat in coloana T numarul din coloana V.

raport facebook

2. Engagement: „Lifetime people who have liked your page and engaged with your post” – coloana W din raport (Key Metrics)

Engagement nu se refera la numarul de persoane care au apasat Like, Share sau Comment – desi acestia sunt inclusi in numarul care apare sub coloana W. Statusul de „engaged” il primeste orice fan al paginii tale care da click oriunde pe post-ul tau sau genereaza o „poveste” (orice actiune a utilizatorului, de tip: like, share, comment, raspuns la poll etc.).

raport facebook

5. Consumatorii de post: Post Consumers/Consumption – coloanele O si P din raport (Key metrics)

Un „consumator de post” este un utilizator care da click oriunde pe post-ul tau, fara ca actiunea lui sa se transforme neaparat intr-o…”poveste”. Actiunea lui (click-ul) poate insemna:

  • Comentariu
  • Like
  • Share
  • Click pe poza
  • Click pe link
  • Play pe video
  • Extinderea descrierii
  • Extinderea comentariilor
  • Click pe profilul unui utilizator care a comentat post-ul etc

Oricare dintre actiunile de mai sus transforma un utilizator al retelei , intr-un „post consumer”.

Diferenta dintre status-urile „engaged” si „consumer” care i se pot atribui unui utilizator este extrem de subtila: atunci cand „povestea” este generata fara click, intra la categoria „engaged”.

4. Click-uri pe link-uri.

Al doilea si al treilea sheet din raportul la nivel de postare clasifica / numara utilizatorii-consumatori ai post-urilor tale, in functie de actiunile lor:

  • Click pe link
  • Click pe poza
  • Play video
  • Alte click-uri

raport facebook

Unul dintre obiectivele activitatii pe Facebook este atragerea vizitatorilor pe site-ul tau; iata de cele click-urile pe link-urile publicate pe pagina sunt extrem de pretioase.

5. Feedback pozitiv

Raportul la nivel de pagina (cel de-al doilea din cele pe care ti-am recomandat sa le descarci) este extrem de voluminos, cuprinzand zeci de sheet-uri. 6 dintre ultimele 6 sheet-uri ale acestui raport Facebook sunt dedicate feedback-ului pozitiv:

  • Daily positive feedback by type (users)
  • Weekly positive feedback by type (users)
  • 28 days positive feedback by type (users)
  • Daily positive feedback by type (total count)
  • Weekly positive feedback by type (total count)
  • 28 days positive feedback by type (total count)

raport facebook

Feedback-ul pozitiv este masurat cu ajutorul comentariilor, like-urilor si share-urilor generate de utilizatorii care interactioneaza cu pagina ta de Facebook; o modalitate simpatica de a masura impactul general al paginii tale.

Ce parere ai? Ai descarcat pana acum vreunul din rapoartele puse la dispozitie de Facebook Insights? Ce indicatori crezi ca au primit prea putina atentie, desi cantaresc mult (cel putin in ochii tai)? 

sursa: http://www.socialmediaexaminer.com