Ranking Google, influentat de…viata sociala
Vorbim acum, normal, deaspre viata sociala virtuala, si anume activitatea desfasurata pe retelele sociale online. Daca banuiai ca felul in care te faci remarcat in online, mai exact in Social Media, il influenteaza pe atotputernicul Google, ei bine, afla ca banuielile tale urmeaza sa se transforme in certitudini. Like-urile de pe Facebook, tweet-urile si share-urile sunt, se pare, ingrediente esentiale pentru ceea ce numim ranking Google bun.
Conform unui studiu realizat de Searchmetrics, activitatea din Social Media nu trebuie in niciun caz sa lipseasca daca vrei sa fii unul dintre rasfatatii motorului de cautare numarul 1.
Ranking Google cu ochii pe Social Media
Studiul a fost efectuat pe 10.000 de cuvinte cheie, 300.000 de website-uri, si milioane de like-uri, share-uri si tweet-uri. Scopul? Acela de a diseca buna pozitionare in Google pana la depistarea principalilor factori ce o influenteaza.
Eficienta cea mai ridicata pentru stabilirea unui ranking Google bun o are, se pare, Facebook, mai exact paginile Facebook. Paginile sunt urmate de like-uri si comentarii. In continuare in competitia pentru trofeul „Ranking Google” se intrezaresc mesajele postate pe Tweeter.
Ranking Google care sfideaza SEO
Un lucru interesant relevat de studiu se refera la anumite avantaje de pozitionare de care se bucura unele branduri renumite, si care nu tin cont de SEO.
„Cand am analizat site-urile care se afla pe primele pozitii intre cautarile Google – ocupate de branduri – am constatat ca tocmai in cazul lor corelatia este cea mai slaba. Asta indica faptul ca brandurile ocupa pozitii de top chiar daca nu se conformeaza cu regularitate practicilor SEO”, ne sufla realizatorii studiului.
Este vorba, desigur, despre locuri de top ocupate de branduri de top. Asadar, brandurile cu nume grele cantaresc greu si in ochii Google, nu numai in ochii nostri, ai consumatorilor. Discriminare sa fie, dar sa stim si noi! 🙂