Reclamele pe Facebook pot fi un mod incredibil de eficient pentru a ajunge la publicul tau tinta. Iar in 2018 este din ce in ce mai clar pentru toata lumea ca, pentru a putea ajunge in punctul in care sa isi maximizezi impactul continutului de pe Facebook, este nevoie sa platesti.
Daca in trecut am discutat foarte mult despre cum sa incepi sa functionezi cu toate tipurile diferite de reclame pe Facebook si am impartasit de asemenea si cateva informatii despre campaniile platite de pe Facebook, astazi la fel de important este sa intelegem ca unul dintre cei mai importanti factori pentru successul unei reclame este chiar continutul sau.
Si pentru ca de cele mai multe ori a ramane pe val din punct de vedere al continutului – indiferent de varianta de reclama Facebook – poate fi o adevarata provocare, in cele ce urmeaza vom incerca sa lamurim toate aspectele importante legate de specificatiile pentru imagini, continut video si text, complet updatate pentru anul 2018.

Cum navighezi in acest ghid?

Exista numeroase tipuri diferite de reclame pe Facebook, iar specificatiile pentru design sunt intr-o continua schimbare. Daca vrei sa stii ce dimensiuni de imagini sau de video ar trebui sa utilizezi pentru fiecare tip de Facebook Ad in parte sau cu cat de mult text ar trebui sa lucrezi, te afli exact in locul potrivit pentru asta!
Datorita recomandarilor pe care le vei gasi mai jos, vei fi pregatit sa creezi reclame care sa arate extraordinar, indiferent de locul in care apar pe Facebook – fie ca este vorba despre news feed-ul pentru mobil sau news feed-ul pentru desktop, sau pe bara din dreapta.
Pentru a-ti fi mai usor sa gasesti tipul de specificatii pe care le cauti, am impartit acest ghid in 5 tipuri de reclame Facebook Ad.

Obiectivele Facebook Ads, tipuri de reclame si plasarea lor

Inainte de a sari in miezul acestei discutii – specificatiile pentru fiecare tip de Facebook Ad – as vrea initial sa impartasesc cateva mici detalii cu privire la variatele obiective, tipuri de reclame si amplasari pe care le poti utiliza cand folosesti Facebook Ads.

Obiective

Facebook ofera 15 obiective pentru reclame, care sunt impartite in trei categorii:

  • Vizibilitate – obiective care genereaza interes fata de produsul sau serviciul tau (vizibilitatea marcii, impact, ridicarea postarilor, promovarea paginii, persoane din raza afacerii).
  • Considerare – obiective care ii fac pe oameni sa se gandeasca la afacerea ta si sa caute mai multe informatii despre ea (trafic, interactiuni, instalari de aplicatie, vizualizari de clip video, generare de potentiali clienti).
  • Conversie – obiective care ii incurajeaza pe cei care sunt interesati de afacerea ta sa achizitioneze produsele sau sa utilizeze serviciile tale (conversie pe site, angajament mai mare in aplicatie, obtinere de cereri de oferta, vanzari din catalog, vizite in magazin).
    Odata ce vei selecta un obiectiv pentru reclama ta, vei fi ghidat prin procesul de crearea a unei reclame, unde vei putea alege unul dintre cele 5 tipuri de reclame care sa ajunga la publicul tau tinta.

Tipuri de reclame

Facebook ofera 5 tipuri diferite de reclame din care se poate alege:

  • Imagine unica: creaza pana la 6 variante pentru reclama ta, utilizand o singura imagine
  • Video unic: creaza o reclama prin intermediul unui clip video
  • Carusel: creaza o imagine cu 2 pana la 10 imagini sau video-uri scroll.
  • Slideshow (Colectie): reclama video continand pana la 10 imagini
  • Canvas (Plansa): combina imagini si video intr-o experienta interactiva full-screen.

Este de retinut totusi ca tipurile de reclame disponibile vor varia in functie de obiectivul pe care il selectezi la pasul anterior.
Dupa ce ai ales tipul de reclama dorit, urmatorul pas va fi sa alegi unde anume vrei sa iti apara reclama.

Amplasarea reclamelor

Plasarea reclamelor determina locul in care va fi expusa reclama ta. Poti rula Facebook Ads in news feed-ul mobil, in news feed-ul pentru desktop sau pe coloana din dreapta pe desktop si poti de asemenea sa alegi ca reclamele sa iti apara pe Instagram.


De mentionat ca locatiile disponibile pentru reclame vor varia in functie de obiectivul si de tipul de reclama pe care le-ai selectat la pasii anteriori.
Odata ce ai decis ce gen de reclama vrei sa ai si unde vrei sa fie amplasata, urmatorul pas este sa pui cap la cap partea creativa – imaginile, clipurile video si textul pentru reclama. Asadar, hai sa trecem la treaba!

Creaza reclama perfecta pentru Facebook Ads

Obiectivul urmatoarelor sectiuni este sa ai un ghid cat mai complet pentru specificatiile si dimensiunile continutului pentru Facebook Ads in 2018.
Deci, daca vrei sa creezi o reclama carusel cat de mare ar trebui sa fie imaginea? Sau daca vrei o reclama video, care este cea mai buna dimensiune pentru o imagine thumbnail? Si de cat text ai nevoie?
Specificatiile evolueaza intotdeauna! Iar recomandarile urmatoare te vor ajuta sa te asiguri ca pozele si video-urile pe care le folosesti in reclamele tale vor arata bine oriunde pe Facebook.

1. Specificatiile reclamei imagine

Reclama cu imagine unica este cel mai versatil tip de reclama, pentru ca poate fi utilizat pentru orice obiectiv pe care il selectezi, cu exceptia vizualizarilor de clip video.
In general pentru o astfel de reclama dimensiunea imaginii trebuie sa fie 1200 x 628 de pixeli, iar raportul de 1.91:1. Pentru text va fi necesar sa respecti urmatoarele cerinte: 90 de caractere pentru text, 25 de caractere pentru titlu si 30 de caractere pentru descrierea link-ului.
Daca vrei ca reclama ta sa aiba parte de cea mai mare distributie si expunere, recomandarea Facebook este sa folosesti imagini care contin minim sau deloc text suprapus.
Exista doua obiective care au specificatii usor diferite pnetru acest tip de reclama: promovarea paginii si angajamentul in aplicatie.
Pentru promovarea paginii, dimensiunea imaginii va fi de 1200 x 444 pixeli si raportul de 8:3.
Pentru angajamentul in aplicatie raportul va fi de 16:9.
Daca vrei sa utilizezi o imagine intr-un carusel, slideshow (colectie) sau reclama canvas (plansa), Facebook recomanda sa utilizezi alte dimensiuni de imagini decat cele de mai sus. Vom discuta si despre ele la momentul potrivit, astfel incat sa poti fi sigur ca folosesti caracteriristicile perfect adaptate tipului de reclama pe care o doresti.

2.Specificatiile pentru video unic

Acest tip de reclama este extrem de util, pentru ca iti permite sa utilizezi un clip video cu ajutorul caruia sa poti spune o poveste care sa aduca si mai mult angajament. In plus, poti utiliza reclame video pentru orice obiectiv, cu exceptia promovarii de cataloage.
Pentru reclama video formatul clipului trebuie sa fie MOV sau MP4 (variantele ideale), desi sunt suportate mai multe formate video, pe care le poti verifica in lista celor de la Facebook. Formatul imaginii este 16:9, iar rezolutia de cel putin 720p. Dimensiunea fisierului va fi de maximum 2.3 GB. Pe Facebook lungimea maxima poate fi de 120 de minute, iar pe Instagram de 60 de secunde.
Dimensiunea thumbnail a imaginii: 1200 x 675 de pixeli, iar imaginea thumbnail ar trebui sa se potriveasca formatului imaginii clipului (in general 16:9, dupa cum am vazut mai sus).
Dimensiunea maxima a textului este de 2000 de caractere.
Pentru partea de continut scris, textul va fi de 90 de caractere, titlul de 25, iar descrierea linkului de 30 de caractere.
Daca esti interesat si mai departe de cerintele tehnice pentru video (compresie, caracteristici audio, etc) poti primi toate informatiile necesare chiar pe Facebook, in sectiunea de ajutor.

3.Specificatiile pentru reclama carusel

Reclama carusel iti permite sa rulezi pana la 10 imagini, clipuri sau slideshow-uri (colectii) intr-o singura reclama, toate cu link catre diferite pagini, iar publicul tinta poate sa deruleze pe orizontala prin contintul media pe device-ul folosit. Destul de tare, nu? De asemenea, exista si varianta de reclama carusel mobil, in care imaginile se misca fara ca utilizatorul Facebook care vede reclama sa fie nevoit sa deruleze el insusi.
Acest tip de reclama poate fi utilizat pentru orice obiectiv, cu exceptia ridicarii postarilor, promovarii paginii, reach-ul la persoane din apropiere, cresterea numarului de participanti la un eveniment, si obtinerea de review-uri video.
Pentru reclama carusel specificatiile sunt urmatoarele:
Dimensiunea imaginii: 1,080 x 1,080 pixeli
Raportul de aspect: 1:1 (patrat)
In ceea ce priveste textul, reclama carusel necesita:
Text: 90 de caractere
Titlu: 40 de caractere
Descriere link: 20 de caractere

Daca vrei ca imaginea ta sa aiba parte de cea mai mare distributie si expunere, Facebook recomanda utilizarea de imagini care contin minim (sau chiar deloc) text suprapus.

Specificatii video:
Format: Fisiere MOV sau MP4
Raport de aspect: 1:1 (patrat)
Rezolutie: cel putin 720p
Dimensiunea fisierului: maxim 2.3 GB
Lungimea pentru Facebook: maxim 60 de minute
Lungimea pentru Instagram: maxim 60 de secunde
Dimensiunea miniaturii: 1,080 x 1,080 pixeli
Raportul miniaturii: sa se potriveasca raportului de aspect al clipului.
De mentionat ca daca iti doresti sa rulezi o reclama carusel utilizand obiectivul vizualizare clipuri video vei putea utiliza in carusel numai clipuri, nu si poze. Iar daca utilizezi reclama carusel pentru obiectivul angajament in aplicatie si cerere de oferta, Facebook nu iti va permite sa utilizezi decat poze, nu si clipuri.

4.Specificatiile reclamei slideshow (colectie)

Reclama colectie iti permite sa creezi o reclama video in flux cu un numar maxim de 10 imagini. Ea este disponibila pentru orice obiectiv, cu exceptia promovarii de cataloage de produse. Iar specificatiile pentru colectie sunt:
Dimensiunea imaginii: 1,280 x 720 pixeli
Raportul imaginii: 16:9, 1:1 sau 2:3
Formatul video-ului de incarcat: fisiere MOV sau MP4
Text: 90 caractere
Titlu: 25 caractere
Descriere: 30 caractere
Recomandarea este sa incerci sa utilizezi imagini care sa fie toate de aceeasi dimensiune. Daca utilizezi imagini de dimensiuni diferite, colectia ta va fi taiata intr-un patrat. Daca vrei sa afli mai multe despre cum sa creezi o reclama de tip colectie, iti recomand sa cauti resursele necesare chiar pe Facebook, unde vei gasi un ghid extrem de util.

facebook-slideshow-ad

5.Reclamele canvas (plansa) si specificatiile lor

Canvas este cel mai nou tip de reclama pe Facebook. Este disponibil numai pe mobil si iti permite sa creezi reclame cu angajament foarte mare pe mobil. Este un tip de reclama care se poate folosi pentru sase obiective: ridicarea postarilor, marirea vizibilitatii brandului, cresterea reach-ului, traficul catre o alta destinatie pe Facebook sau in afara lui, vizualizarea de clipuri video si marirea conversiei pe site-ul tau.
La prima vedere, cand iti apare in news feed-ul de pe mobil pare asemanatoare oricarui alt tip de reclama. Insa, in momentul in care un utilizator atinge o reclama plansa, aceasta il va conduce intr-o experienta captivanta full-screen, unde utilizatorul poate interactiona cu continutul brandului tau. Desigur, cu optiunea de a iesi din reclama in orice moment doreste.
Componentele reclamei plansa:
Reclamele plansa pot fi formate dintr-o varietate intreaga de componente multimedia, printre care:

  • unitatea publicitara
  • pozele
  • imaginile tilt to pan (inclina pentru panoramare)
  • clipurile video
  • caruselul
  • blocul de text
  • butoanele
  • header-ul

Nu este necesar sa folosesti fiecare dintre componentele de mai sus, ci le poti alege pe cele pe care ti-ar placea sa le incluzi in reclama ta plansa. De asemenea, va trebui sa creezi un continut creativ pentru unitatea de reclama care apare in news feed-ul mobil.
In sectiunile urmatoare, vom incerca sa aprofundam specificatiile de design pentru toate componentele reclamelor de tip plansa.

1. Reclama in sine (ceea ce oamenii vor vedea in news feed-ul mobil)
Pentru aceasta parte poti folosi fie o imagine, fie un clip video. Acestea au urmatoarele specificatii recomandate:

  • Text: 90 de caractere
  • Headline – 45 de caractere
  • Descriere – 30 de caractere
  • Dimensiunea imaginii: 1200 x 628 de pixeli
  • Raport: 1.9:1
  • Format video: fisiere de tip MOV sau MP4
  • Raport video: 16:9 sau 1:1

2. Pozele
O poza pentru reclama tip plansa este o imagine full-screen care se foloseste in mod implicit pe intreaga latime a ecranului. Pozele plansa au trei optiuni de dimensionare a imaginii, fiecare dintre cele trei cu specificatii diferite.
Cele trei variante, alaturi de specificatiile lor, le gasesti prezentate mai jos.
Fit to Width (cu link) – latime imagine 1080 pixeli
Fit do Width (cu atingere pentru extindere) – inaltime minima a imaginii 1,080 pixeli
Fit to Height (cu inclina pentru panoramare) – inaltime imagine 1920 pixeli
Raport imagine: imaginile folosesc intreaga latime a ecranului, implicit.
Tip fisiere: PNG sau JPG
Numar de poze: in reclamele plansa pot fi folosite maximum 20 de poze.
Iata cum descriu cei de la Facebook o reclama de tip plansa. “O imagine full width are 1080 de pixeli, dar poti folosi imagini mai late daca selectezi optiunea de display fit to height (atinge pentru panoramare). Inaltimea unei imagini este de 1920 de pixeli, dar poti utiliza o imagine mai inalta daca selectezi optiunea de display fit to width (atinge pentru extindere)”.
Daca te intereseaza optiunea tilt-to-pan, in urmatoarea sectiune vei gasi cateva informatii importante despre aceasta.

3. Imaginile tilt to pan
Cu optiunea tilt to pan (inclina pentru panoramare) poti incarca poze mai late decat telefonul sau device-ul mobil pe care il utilizezi, iar oamenii isi pot inclina telefonul pentru a vedea imaginea de la un capat la celalalt.
Iata care sunt specificatiile recomandate pentru o poza tilt to pan.
Inaltimea imaginii: 1,920 pixeli
Latimea imaginii: intre 3240 si 5400 pixeli (ceea ce inseamna de 3-5 ori mai mult decat latimea ecranului)
Raportul imaginii: imaginile folosesc implicit intreaga latime a ecranului.
Tipul fisierului: PNG sau JPG
Numar de imagini: maxim 20 de imagini pot fi utilizate in reclama plansa.
facebook-canvas-ad-tilt

4. Video
Componenta video a reclamelor tip plansa iti permite sa incorporezi videoclipuri de angajament alaturi de restul continutului tau de brand, pentru a crea o experienta care inainte nu ar fi fost nicidecum posibila.
Iata specificatiile unui video pentru o reclama plansa:
Format: fisier de tip MOV sau MP4
Lungime: mentine timpul colectiv de rulare al tuturor filmelor din reclama plansa la un total de maxim 2 minute.
Rezolutie: cel putin 720p
Orientare: portret (clipurile landscape se vor redimensiona automat la varianta portret)
Miniatura: aceasta va fi primul cadru din video.
De asemenea, recomandam utilizarea de texte, pentru ca oamenii sa poate fi angajati in clipul tau video chiar si atunci cand nu au sonorul pornit.

facebook-canvas-ad-video

5. Caruselul
Aceasta componenta iti permite sa incarci intre 2 si 10 imagini si sa le prezinti intr-un format carusel. Fiecare item din carusel poate avea un link catre o pagina diferita, iar oamenii pot derula in stanga sau in dreapta pe device-ul mobil pentru a interactiona cu respectivele linkuri.
Iata mai jos specificatiile de design pentru a alcatui un carusel in reclama plansa.
Dimensiunea imaginii: 1,080 pixeli (latime maxima) x 1,920 pixeli (inaltime maxima)
Raport imagine: imaginile pot fi la inaltime totala sau partiala, insa toate imaginile ar trebui sa aiba aceeasi dimensiune.
Tip de fisier: PNG sau JPG.
Numar de imagini: 10 imagini maxim per carusel.
Este de preferat sa incerci sa utilizezi aceeasi dimensiune pentru toate imaginile pe care le incarci in carusel. Daca imaginile au dimensiuni diferite, vor fi taiate astfel incat sa se potriveasca cu prima imagine. De asemenea, retine ca imaginile din carusel folosesc, implicit, latimea full a ecranului.

6. Blocul de text
Un bloc de text este exact ceea ce sugereaza si numele sau. Poti utiliza aceasta componenta pentru a crea un bloc de text care sa te ajute sa adaugi continut reclamei tale si sa spui oamenilor mai multe despre produsul tau despre brandul tau.
Specificatiile pentru blocul de text sunt urmatoarele, astfel incat sa arate bine in plansa.
-Text – maxim 500 de caractere
-Dimensiune font – 6-72
-Culoare font: #rrggbb
-Stil font: bold, italic sau underlined (orice optiune alegi ea trebuie aplicata intregului bloc de text, nu numai unora dintre cuvinte)
-Aliniament font: stanga, centru sau dreapta
-Optiuni font: Serif sau Sans Serif

7. Butoanele
Fiecare reclama plansa trebuie sa aiba cel putin un buton de actiune inclus, care sa trimita la un URL extern catre care ai dori sa trimiti vizitatorii. Editorul plansa face extrem de usor sa adaugi butoane de actiune intr-o secunda. Specificatiile pentru aceste butoane sunt prezentate mai jos:
Inaltime: 48 pixeli cu 48 de pixeli de completare sus si jos.
Text: maxim 30 de caractere
Optiuni de font: Serif sau Sans Serif

8. Header-ul
In ultimul dar nu cel din urma rand, poti adauga reclamei tale plansa un header care sa ramana fix in partea de sus a ecranului, astfel incat logo-ul sa fie pozitionat mereu central si in fata ochilor utilizatorilor.
Speficatiile pentru header sunt:
Dimensiune imagine: 66 pixeli (inaltime maxima) x 882 pixeli (latime maxima)
Tip de fisier: PNG transparent

In speranta ca acest ghid a reusit sa iti vina in ajutor in incercarea de a crea o reclama cu Facebook Ads, iti reamintesc sa fii intotdeauna atent la noutati si la faptul ca Facebook schimba in mod regulat specificatiile.