34% dintre consumatori sunt influentati de publicitatea online…
… acest lucru fiind relevat de unul dintre ultimele sondaje derulate de Bestjobs.ro. Incercand sa identifice impactul pe care il are publicitatea online in ceea ce priveste deciziile de cumparare ale utilizatorilor de internet, acestia au reusit sa scoata la lumina urmatoarele informatii, pretioase dupa parerea mea:
18% dintre respondenti au declarat ca sunt influentati de publicitatea online, 7% ca sunt foarte influentati, insa numai 18% obisnuiesc sa dea click pe reclamele online. Majoritatea reactioneaza insa la publicitatea online prin cautarea de detalii despre produsul/ serviciul promovat (16%), informarea in vederea cumpararii (15%), accesarea directa a site-ului producatorului sau prin transmiterea de mesaje legate de produs/ serviciu (3%).
Publicitatea online castiga, asadar, tot mai mult teren…
…la intrebarea „Ce mediu de promovarea va influenteaza cel mai mult?”, 34% dintre respondenti au indicat „publicitatea online”. Tv-ul detine inca prima pozitie ca mediu publicitar cu 44% dintre preferintele consumatorilor, celelalte medii influentand mult mai putin consumatorii: brosuri (4%), ziare/ reviste (4%), radio (3%), panouri stradale (3%), alte metode publicitare (8%).
Publicitatea online devine, dupa cum se vede usor cu ochiul liber, unul dintre cele mai puternice medii de expunere a mesajului publicitar, apropiindu-se cu pasi repezi de cel care a detinut monopolul multa vreme, TV-ul. Daca mai existau sceptici in ceea ce priveste speranta de viata a online-ului, probabil ca si-au schimbat si ei parerea (fie ca recunosc sau nu acest lucru).
Publicitatea online: viitorul este in mod clar al online-ului
Mediul online este pregatit pentru tot felul de formate publicitare, libertatea de miscare pentru mintile creative fiind mult mai mare aici. Utilizatorul poate lua oricand cuvantul, iar comerciantul il va lamuri de fiecare data (de buna voie sau silit de regulile nescrise ale mediului online).
Libertate si creativitate cat cuprinde: asta inseamna publicitatea online. Deci, cine se baga? Toata lumea?! Bine… 😉