Publicitate pe Facebook Wall
Publicitate pe Facebook nu inseamna cumparare de spatiu publicitar online, bannere si mai stiu eu ce altfel de tehnici publicitare cel putin invechite dupa parerea mea. Desi poti sa optezi si pentru aceste variante, nu prea are sens atat timp cat poti sa te promovezi singur si fara sa platesti nimic. In online, publicul fuge de publicitatea evidenta, refuza sa ii mai fie jignita inteligenta si sa ii fie mancat timpul cu lucruri banale.
Utilizatorii intra pe retele de socializare pentru a se ascunde de panouri publicitare, reclame TV ieftite si cel putin indoielnice calitativ, asa ca daca vrei sa faci publicitate pe Facebook, iti sugerez sa o faci intr-un mod inteligent, tratandu-ti audienta „de la egal la egal”. Asa ai o sansa sa o cuceresti.
Pe Facebook, vizibilitatea este cea mai importanta. Atunci cand utilizatorul acceseaza reteaua de socializare trebuie sa aiba in fata o activitate pe care tu ai desfasurat-o in online, mai exact pe Facebook. Fie ca ai postat o poza cu un produs, ca ai oferit informatii despre un eveniment sau un link catre site-ul tau, este extrem de important ca actiunea ta sa fie vizibila la News Feed. Aceasta este cea mai sigura si putin costisitoare metoda de a face publicitate pe Facebook.
Publicitate pe Facebook: ce pui pe Wall pentru a ajunge la News Feed
Faptul ca activitatea desfasurata de tine i-a aparut unui utilizator la News Feed nu e in nici un caz magie ci se leaga de cativa factori care i-au favorizat vizibilitatea. Iata cateva secrete care te pot ajuta sa postezi continut in cel mai eficient mod si sa faci publicitate pe Facebook in cel mai ieftin mod posibil :
1. Mesajele postate intre 8:00 PM si 7 AM atrag cu 20% mai mult angajament din partea utilizatorilor retelei sociale.
2. Miercurea e cea mai buna zi pentru a posta continut, angajamentul fiind cu 8% peste medie.
3. Publicarea de continut de doua ori pe zi creste interesul si angajamentul utilizatorilor cu 40%.
5. Publicarea de continut de 1-4 ori pe saptamana genereaza cu 71% mai mult angajament.
6. Un continut concis (maxim 80 de caractere) genereaza cu 66% mai mult angajament. Un continut sub 40 de caractere genereaza cel mai amplu angajament, mai mare cu 86%. Cu toate acestea, doar 5% din toate mesajele postate de companiile active pe Facebook au mai putin de 40 de caractere. Deci nu foarte multi stiu sa faca publicitate pe Facebook, se pare…
7. Posteaza mesaje sub forma de intrebari pentru a starni discutii.
O mica scanteie aprinde adesea un foc mare.
8. Ofera-le fanilor cupoane de reduceri pentru produsele/ serviciile companiei tale. Este de recomandat ca reducerile sa fie de genul : ”Redus cu 50 Lei” decat „Redus cu 20 %”- primul tip de exprimare atrage de doua ori mai multi fani.
9. Evita postarile complicate! Se pare ca un simplu Status poate genera cu 94% mai mult angajament.
In concluzie, poate fi cu adevarat simplu si neconstisitor sa faci publicitate pe Facebook…
…important este sa iti cunosti audienta si sa le vorbesti fanilor pe limba lor. Cu cat incerci sa complici lucrurile, cu atat te indepartezi mai mult de fani.
Tu ce reguli respecti atunci cand postezi ceva pe Facebook? Asta daca nu sunt prea indiscreta…