public tintaPublic tinta „ochit” de marketeri in online

Multimea de indivizi catre care marketerii isi orienteaza eforturile, catre care „tintesc” activitatile de marketing poarta, dupa cum bine poti intui, numele de public tinta. Suntem tintiti din toate directiile de mesaje publicitate, la unele raspundem, la altele nu. Pentru marketeri, raspunsul nostru este cel care masoara eficienta eforturilor acestora, iar raspunsul este influentat de cat de bine este directionat mesajul publicitar.

Astfel, informatiile legate de cheltuieli curente, branduri preferate, numar de produse/servicii cumparate, precum si alte caracteristici de natura financiara alcatuiesc „portretul financiar” al consumatorului. Pe langa analiza acestui profil, pentru a gasi acel public tinta ideal, mai trebuie luate in calcul si alte caracteristici.

Public tinta ideal: Portretul robot

1. Este mai putin influentat de pret.

Un client/ potential client valoros este acela care manifesta indiferenta fata de costul unui produs. Fie ca are resurse financiare generoase ori ca a strans suficienti bani in scopul achizitionarii unui produs, indiferenta fata de pret este o caracteristica importanta a unui client de valoare pentru un brand- ne informeaza specialistii in marketing.

2. Se confrunta cu probleme pe care brandul le poate rezolva.

Cu cat este mai mare problema pe care o poate rezolva brandul, cu atat avem de-a face cu un public tinta mai bine identificat.

3. Este interesat de produsele/ serviciile noi ale companiei.

Apple este cel mai bun exemplu de companie care isi concentreaza eforturile catre oamenii interesati de produsele noi ale brandului, ducand la o crestere organica a companiei (castigarea de clienti noi).

4. Se poate transforma intr-un avocat al brandului.

Il cumpara, il apara de cei care incearca sa il defaimeze si il promoveaza- acesta este avocatul perfect al brandului. Cu cat are o influenta mai mare in grupul social, cu atat este mai valoros pentru brand.

5. Public tinta ideal: obligatoriu conectat la retelele sociale.

Unul dintre cei mai pretiosi reprezentati sintr-un public tinta ideal este avocatul brandului. Cu cat un astfel de individ este mai conectat la retelele sociale, cu atat poate „duce vorba” mai eficient si devine mai valoros pentru companie/ brand.

Chiar daca doar a cincea caracteristica pare sa descrie o caracteristica speciala, legata de apartenenta la era digitale, aceasta caracteristica este una extrem de importanta pentru strategia de marketing a orcarei companii. Social media a trecut incet-incet de la stadiul de experiment pentru marketeri la o componenta de baza in eforturile de marketing.

Tu ce parere ai? Cat de mult cantareste comportamentul pe retele sociale in descrierea publicului tinta ideal?