public online

Public online si public…bine

Stiai ca ai aproximativ 90 de secunde la dispozitie pentru a spune o poveste unui public online extrem de nerabdator? Toti ne dorim sa fim atrasi intr-o poveste captivanta. Ne place sa fim cuceriti, vrajiti cu ajutorul unor informatii nepretuite si a unor cuvinte manuite corespunzator.

Ne inconjuram zilnic de tot mai multe povesti: povesti pe care le citim, povesti pe care le ascultam, povesti pe care le privim,  povesti pe care le impartasim toturor in mediul digital, in care ne-am obisnuit sa comunicam cu atat de multa ardoare…

La ce povesti reactioneaza acest public online atat de pretentios?

Ei bine, povestea ta, pentru a putea fi luata in seama de un public online ce socializeaza pe fuga si citeste si mai pe fuga, trebuie sa fie una originala, creativa si…relevanta pentru audienta. Altfel, nimeni nu te va lua in seama. Usor de zis, putin mai greu de facut.

Iata cateva idei de „imblanzire” a marelui public online

1. Continutul pe care il publici este o poveste, asa ca ai grija sa fie una buna

Psihologul Susan M. Weinschenk Ph.D noteaza: „Cercetarile arata ca povestile creeaza imagini in minte care pot declansa neuronii oglinda. Foloseste povestile daca vrei sa ii determini pe oameni sa actioneze.”

Adevarul este ca daca nu ai talent de povestitor, iar continutul tau este slab (daca e sa folosim un cuvant bland), oamenii nu se vor putea conecta cu povestea ta si nimeni nu o va lua in directia sugerata de tine. Fii original si priveste mandru cum traficul creste frumos!

2. Povestile originale se descopera, nu se nasc

Ai nevoie de inspiratie pentru a crea ceva nepretuit? Uita-te bine in jur, ai vei descoperi un izvor nesecat de inspiratie. Un bine-cunoscut „secret” din bransa suna cam asa:

„Totul este un remix”. Nimic nu este originial. Toate povestile bune sunt amestecuri din povesti ce au mai fost spune inainte. Marile idei se obtin din combinarea unor idei total diferite care ajung sa exprime un lucru complet nou, original…

3. Disciplina de a scrie

Poti cuceri un public online din ce in ce mai numeros si supus unui numar infiorator de tentatii online doar daca inveti sa scrii.

„Write, write, write … and then write some more”

Cat anume? Ei bine, nici mai mult nici mai putin de 1.000.000 de cuvinte. Acesta este numarul de cuvinte pe care autorul Henry Miller l-a indicat drept necesar pentru a-ti gasi…”vocea”. Vorbim aici despre acea voce unica, relevanta, originala care te va face auzit din marea de alte voci.

Public online povesti originale

Inchei in stil motivational, deloc original, citand cativa mari intelepti:

Mr. Ferguson: „Copy, Transform and Combine”

Gandhi: „Be the change you want to see…”

Carol Shields: „Write the book you want to read…”