psihologia culorilor

Psihologia culorilor te invata sa-ti colorezi site-ul…

…caci pe langa toate elementele care influenteaza traficul pe site sau numarul de comenzi, se afla si schema de culori a site-ului tau. Crearea unei combinatii fericite de culori nu se face dupa ureche, ci tine cont de psihologia culorilor. Aceasta iti arata cum influenteaza culorile lizibilitatea textului, ce emotii comunica vizitatorilor site-ului si iti da un hint legat de cum ar trebui sa le asortezi, astfel incat sa lucreze pentru tine.

1. Psihologia culorilor: culorile si lizibilitatea textului

Fara a fi nevoie de cunostinte vaste de psihologia culorilor, lizibilitatea textului este un atribut pe care il poate judeca oricine. Poate doar motivul pentru care un text este mai lizibil decat altul sa le scape nepriceputilor. In acest caz, secretul nu este deloc unul complicat si se refera la contrastul dintre text si culoarea sau imaginea de fundal. Folosirea unui contrast corespunzator este asadar esentiala pentru stabilirea unui nivel ideal de lizibilitate a textului.

2. Psihologia culorilor: culorile si emotiile

Alegerea culorilor pentru site este o sarcina careia multi nu ii inteleg importanta. Insa schema de culori folosita este extrem de importanta in transmitearea corecta a mesajului. Trebuie sa alegi culorile in functie de emotiile pe care le exprima acestea, pentru a atinge audienta tinta si pentru a se asorta cu mesajul transmis:

Iata care sunt emotiile transmise de cele mai importante culori:

Rosu – simbolizeaza pasiunea, importanta, agresiunea, furia, emotia puternica, starea de urgenta

Galben – fericire, bucurie, inteligenta, luminozitate, dar poate exprima si simt critic, gelozie ori stare de alerta

Portocaliu – exprima ganduri placute, fericire, bucurie, dar poate avea si conotatii negative, cum ar fi minciuna sau ignoranta

Verde – are efect de vindecare, transmite armonie, siguranta, poate fi asociat banilor, inocentei, cresterii, dar si lacomiei

Albastru – stare de pace, calm, incredere, loialitate, dar poate fi asociat si cu o stare de raceala, depresie, tristete

Mov – exprima lux, bogatie, spiritualitate, feminitate, magie sau mistic; nuantele mai inchise de mov simbolizeaza tristete

Alb – comunica puritate, simplitate, curatenie si siguranta, dar poate transmite si raceala, distanta

Negru – eleganta, formalitate, dar este asociat de multe ori mortii; pentru unii inseamna putere, modernism.

Psihologia culorilor: felul in care interactioneaza culorile intre ele este important

In primul rand, este important sa nu folosesti pea multe culori in constructia site-ului, caci vei obosi cititorul. Este recomandat sa folosesti maxim doua-trei culori pentru designul site-ului, dintre care e bine ca o culoare sa fie predominanta.  De asemenea, trebuie sa ai o idee despre felul in care interactioneaza culorile intre ele, ele fiind fie complementarea, contrastante, fie lucrand impreuna pentru exprimarea unui anumit mesaj.

Este foarte important asadar sa iti colorezi site-ul cu cap, si nu dupa ureche!