promovarea onlinePromovarea online prin continut si ispitele ei

In articolul trecut am inceput o enumerare a „pacatelor” si am lasat lista deschisa pentru inca 4 pacate la care sunt vulnerabili cei care incearca promovarea online prin publicarea de continut.

Sa vedem asadar restul de 4 pacate pe care le-am pastrat pentru astazi:

Promovarea online si pacatele ei

4. Invidia: Crearea de continut pentru promovarea online nu este o treaba usoara, asa cum probabil sunt tentati unii sa creada. In timp ce anumite site-uri reusesc sa imbogateasca spatiul virtual cu un continut calitativ si util, altele nu fac decat sa priveasca din umbra cu invidie si apoi sa fure continutul, pe care il dau drept al lor, renegand total drepturile de autor ale creatorilor de drept. Ei bine, furtisagul poate sa aduca anumite beneficii hotilor pentru o perioada, insa momentul deconspirarii nu poate decat sa coincida cu pierderea totala a credibilitatii acestora. Este important asadar ca in cazul promovarii de continut sa existe un permanent respect pentru creatiile care apar pe internet si pentru creatorii lor, si daca totusi ne mai…”inspiram” din produsele altora, sa le acordam credit pentru munca depusa. Sa fim fairplay zic!

5. Vanitatea: Acesta este unul dintre pacatele care te va baga intotdeauna in bucluc. Unii online copywriteri se simt extrem de bine facand parada (online, normal) cu felul in care „pacalesc” anumite retele sociale prin crearea de conturi false. Ce obtin ei odata cu aceste declarati ingamfate? Ei bine, nu fac decat sa primeasca eticheta de spammeri si chiar sa fie depistati de retelele sociale „fraierite”. Asadar, daca ai mici trucuri de promovare a continutului publicat in online, cel mai bine ar fi sa pastrezi o anumita discretie in ceea ce le priveste, caci „gura mare” nu iti va aduce cu siguranta niciun beneficiu…

6. Excesul: Ei bine, excesul, exagerarea intr-o directie nu este buna aproape niciodata, indiferent de directia de care vorbim. Atunci cand vine vorba de promovarea prin continut, excesul se refera la promovarea insistenta a continutului pe un singur canal, pe o singura retea sociala. Bombardarea unui singur canal se transforma intr-o dependenta bolnavicioasa, care nu are cum sa aduca vreun lucru bun: daca reteaua sociala se duce la fund, te va trage si pe tine dupa ea.

7. Disperarea: Uneori este nevoie de ceva timp si rabdare pentru a gasi cea mai buna metoda de abordare a publicului din online, cu ajutorul continutului. Dar cum nu toti avem la capitolul calitati bifata rabdarea, se poate sa mai experimentam uneori cate un atac de panica. Panica, disperarea ca desi ne-am spetit muncind, scriind, efortul nu ne este rasplatit, se poate instala usor daca nu ne pastram calmul, rabdarea si ratiunea. O vorba de incurajare pentru cei mai disperati dintre noi:

„Difficult takes a day, impossible takes a week.”

Din pacate disperarea nu conduce de cele mai multe ori la luarea celor mai inspirate decizii, asa ca ar trebui sa ne ferim de ea ca de…piaza rea. Simti ca iti pierzi rabdarea si ca vei lua decizii pe care e foarte posibil sa le regreti mai tarziu? Atunci trage aer in piept, fa un pas in spate si priveste „the big picture” cum ar spune englezul… De multe ori doar faptul ca ne concentram exagerat pe o problema ne impiedica sa o privim dintr-o perspectiva proaspata, eficienta.

Promovarea online prin continut. Concluzie

Promovarea cu ajutorul continutului necesita timp si dedicare. Inseamna implicare zilnica, interactiune permanenta cu ceilalti utilizatori ai acestui mediu (nu trebuie sa ii consideri spectatori) si, normal, rabdare…