Promovarea online cu ajutorul continutului
Ei bine, acest tip de promovare online este unul dintre cele mai populare instrumente de marketing online. Succesul sau vine din faptul ca, facuta in mod inspirat, o astfel de promovare poate conduce la o vizibilitate crescuta si la un bagaj deloc de neglijat de link-uri, fara sa te usture la buzunare. Foarte multi au luat la cunostinta acest lucru si, fiind fermecati de “eticheta” low cost, s-au aruncat in marea de continut din mediul online, sfarsind intr-un esec al carui motiv nu l-au inteles.
Pentru a nu sfarsi ca cei mai sus pomeniti, este bine sa inveti in mod corect tehnicile de content marketing, si sa eviti, pe cat posibil, sa cazi in pacat. Aceasta metoda de promovare este una seducatoare si inselatoare, si se poate dovedi extrem de usor sa… cazi in ispita.
Promovarea online prin continut. Cele 7 pacate
1. Lacomia – Promovarea online cu ajutorul unui continut util si relevant, contruirea unei comunitati prin intermediul retelelor sociale, implicarea activa in in mediul online, mentiunile pe bloguri si alte retele sociale, toate acestea pot atrage o cantitate enorma de trafic si de link-uri directionate catre site-ul tau. Insa promovarea prin continut poate fi un hit sau un mare esec, foarte multi dintre cei care il practica nerealizand in ce directie trebuie sa isi concentreze eforturile. Din acest motiv, nu sunt putini cei care practica metoda despre tot si peste tot si vezi ce se intampla.
Greseala: in loc sa se concentreze pe publicarea doar a unui continut de calitate, lacomii posteaza de toate: de la articole inspirate din domeniul de activitate al firmei si pana la reteta de chilli a CEO-ului. Ceva trebuie sa functioneze, nu-i asa?! Apoi pun link-uri catre continutul lor “valoros” pe retelele sociale si se dau putin in spate asteptand marea de vizitatori. Ce nu stiu lacomii este ca ce-i prea mult strica. Asadar, utilizatorii, agasati de insistele lacomilor, vor considera efortul exagerat ascunde un continut nu tocmai valoros… Asadar, pentru a nu intra in oala cu lacomi, trebuie sa iti stabilesti un orar de promovare a continutului de valoare, pentru ca utilizatorii sa revina “de buna voie si nesiliti de nimeni”.
2. Lenea: la polul opus lacomiei sade lenea… Lenesii sunt aceia care publica continut din…”an in pasti”, cei care il promoveaza pe fuga, folosind aceleasi cuvinte pentru toate retelele sociale – atunci cand nu uita cu desavarsire… Lenesii nu iau in calcul un lucru deosebit de important: continutul publicat, discursul optim, variaza de la canal la canal, asa ca nu e tocmai in regula ca textul sa fie tras la indigo – denota lipsa de implicare si desconsiderarea utilizatorilor.
3. Mania: pentru maniosi, cheia succesului este ingroparea adversarilor. Suparati pe succesul concurentilor, ei posteaza continut malitios la adresa acestora, atacandu-i pe toate caile. Solutia, desi te bati pentru aceeasi felie cu multi, nu este sa iti faci dusmani. Fii sociabil, interactioneaza cu cat mai multe persoane in termeni cat mai decenti. Din observatiile celor cu care ne “luptam” putem castiga de multe ori mai multe decat de pe urma cuvintelor dulci ale celor din aceeasi tabara.