Promovarea afacerii in Social Media de catre angajati
Faptul ca retelele sociale sunt o sursa nemarginita de potentiali clienti nu cred ca mai e un secret pentru nimeni. Din acest motiv, companiile, de la cea mai mica si pana la cea mai mare, s-au inghesuit sa isi puna la punct o imagine cat mai “prezentabila” in fata celor care populeaza online-ul. Insa pe langa activitatile de promovare deja devenite clasice in Social Media, companiile tintesc si un alt mijloc de promovare in acest mediu, si anume angajatii.
Si nu este vorba de angajatii care au in fisa postului aceste tipuri de activitati, ci de orice angajat pasionat de retelele de socializare, de preferat cu un numar maricel de prieteni asupra carora sa se rasfranga mesajul. Angajatul se transforma astfel intr-un canal de comunicare, iar prietenii lui in audienta pentru mesajul transmis.
Promovarea afacerii cu ajutorul angajatilor fericiti… in 4 pasi simpli
Acest word-of-mouth marketing evoluat te poate ajuta intr-adevar sa castigi un numar mare de noi clienti. Nu uita insa ca angajatii tai trebuie sa fie motivati pentru a te ajuta sa duci la capat aceasta strategie. Asta inseamna ca atunci cand vorbim de promovarea afacerii cu ajutorul angajatilor, ne referim la angajatii fericiti care, desi nu au trecuta in fisa postului aceasta indatorire, te vor ajuta sa iti promovezi business-ul, de drag… 😉
Cei 4 pasi de care vorbeam:
1. Ofera tutoriale interactive legate de folosirea retelelor de socializare– nu toti angajatii sunt experti in utilizarea acestor retele, asa ca da-le o mana de ajutor pentru a te ajuta si ei la randul lor;
2. Recompense, recompense – lanseaza campanii interne si concursuri cu premii care sa ii motiveze pe angajati in actiunea de promovare;
3. Gaseste comoara – adica angajatii indragostiti de Social Media, extrem de activi si cu autoritate in acest spatiu. Acestia sunt cu adevarat pretiosi, iar cu cat vor fi mai stimulati sa isi puna in valoare cunostintele, cu atat vei avea mai mult de castigat. Incurajeaza-i pentru inceput sa distribuie postarile companiei pe conturile lor de Facebook si Twitter si apoi sa isi exprime sugestiile legate de promovarea in Social Media.
4. Educatie… sociala. Incearca sa gasesti metode cat mai creative de educare a angajatilor cu privire la retelele sociale, determinandu-i sa se implice activ in promovarea afacerii.
Promovarea afacerii cu ajutorul angajatilor: o strategie cu potential
Nu uita insa sa rasplatesti constant entuziasmul angajatilor si sa subliniezi constant beneficiile aduse de aceste activitati de promovare companiei – si automat si angajatilor.