promotie facebook

Te gandesti sa lansezi un concurs sau o promotie Facebook, fara sa folosesti o aplicatie?

In august anul acesta, Facebook a facut modificari majore asupra politicii de organizare a concursurilor si promotiilor desfasurate in cadrul retelei. Desi lucrurile au devenit mult mai permisive, nemaifiind obligatorie utilizarea unei aplicatii terte, exista totusi o serie de factori pe care trebuie sa ii ai in vedere inainte sa demarezi acea promotie Facebook sau concursul la care te-ai tot gandit.

6 lucruri pe care ai trebui sa le iei in calcul inainte de orice concurs ori promotie Facebook

1. Sistemul de participare

Noul regulament Facebook ce priveste concursurile derulate in cadrul retelei sunt destul de clare. Le poti cere utilizatorilor sa se inscrie prin post-uri sau mesaje pe pagina ta, comentarii si like-uri la unul dintre posturile tale, si poti include butonul Like in mecanismul de votare. In acelasi timp, poti desemna castigatorul in mod aleatoriu.

Poti, de asemenea, sa le adresezi utilizatorilor o intrebare si sa premiezi cel mai rapid raspuns.

Exista insa si lucruri care nu iti sunt permise cand vine vorba de un concurs sau o promotie Facebook. Mai exact, nu ai voie sa le ceri utilizatorilor sa isi dea Tag intr-o imagie in care nu apar, ori sa dea Share unui post al tau pe pagina lor sau a prietenilor.

2. Respecta legea!

Pe langa regulamentul Facebook, trebuie sa ai in vederea si legile locale. Nerespectarea acestora iti poate aduce multe probleme.

Dupa ce le-ai bifat pe cele doua, trebuie sa pui la punct regulamentul de participare, si sa ii informezi pe participanti de acesta. Regulamentul de participare trebuie sa cuprinda informatii despre: premii, modalitatea in care vor fi acordate, cum vor fi contactati castigatorii, cine poate participa la concurs, etc.

Si al patrulea punct pe care trebuie sa il bifezi se refera la disclaimer-ul: Concursul nu este in niciun fel sposorizat, aprobat, administrat sau asociat cu Facebook. Fraza trebuie introdusa undeva in post-ul tau, chiar daca daca limbajul de lemn nu e tocmai in ton cu concursul tau de…fotografii de vacanta.

3. Atentie la trisori!

Administrarea unui concurs necesita un efort cu atat mai consistent cu cat…”vanatorii de concursuri” se inmulesc peste noapte. Trebuie sa stii ca unii dintre cei care vor participa la concursurile pe care le vei organiza sunt din „specia” celor care isi creeaza conturi false pentru a se vota.

Daca organizezi un concurs de tip quiz, nu uita ca utilizatorii isi pot edita comentariile. Devine astfel aproape imposibil sa stii daca un comentariu este original sau a fost modificat ulterior.

Din acest motiv este extrem de important sa gestionezi situatia, sa urmaresti cu atentie concursul, pentru a nu cadea in dizgratia participantilor corecti.

4. Selectia castigatorilor

Fie ca alegi sa desemnezi castigatorul in mod aleatoriu, alegi primul raspuns corect, sau te ghidezi dupa numarul de like-uri primite de participanti, e nevoie sa investesti ceva timp pentru a duce la bun sfarsit concursul.

O audienta mica nu iti va da prea  mari batai de cap, insa daca strangi un numar mare de participanti, procesul de selectie va deveni problematic, asa ca e posibil sa ai nevoie de o aplicatie ajutatoare.

5. Valoarea premiilor

Indiferent de numarul de participanti, valoarea premiilor este un factor care hotaraste cat de…atenti vor fi cei care participa la felul in care se desfasoara concursul. De exemplu, daca premiul este o vacanta de 2 persoane in Paris, asteapta-te ca participantii sa fie cu ochii pe tine. In cazul in care procesul de selectie nu este clar sau pare nedrept, e posibil sa te trezesti in mijlocul unei revolte.  Cand vine vorba de premii mici, concursurile pe timeline sunt varianta cea mai usoara, insa daca valoarea premiilor este mare, poate ar fi mai bine sa te folosesti de o aplicatie. Nu te pripi, gandeste bine lucrurile!

6. Evalueaza limitarile

Cel mai mare dezavantaj pe care il prezinta un concurs pe timeline este ca nu te ajuta sa colectezi informatii despre participanti. Daca unul dintre scopurile desfasurarii concursului este cresterea listei de adrese de email, va trebui sa te folosesti de o aplicatie.

Daca pur si simplu vrei sa iti fidelizezi fanii paginii, un concurs pe timeline, care nu se foloseste de o aplicatie, este cea mai buna alegere.