Imagineaza-ti ca ai un site de business pe care potentialii clienti au ajuns pentru ca a fost o sursa buna de informatii pentru un subiect de care au fost interesati la un moment dat.

In loc sa incerci sa atragi potentialii vizitatori sa dea click pe o reclama sau pe un link privitor la o promotie sau o eventuala reducere, oamenii ti-au gasit site-ul in cazul unei cautari pentru un subiect despre care isi doreau sa afle mai multe. Gandeste-te ca acesti vizitatori care ajung pe site-ul tau in urma unei cautari, pentru ca iti vad site-ul web ca pe o sursa de informatii valoroase, sunt mult mai calificati.

Exista un mod prin care poti aduce pe site-ul tau astfel de clienti, si este cunoscut in domeniu drept marketing prin continut.
Marketingul de continut poate fi definit drept „strategia de a crea continut de mare valoare si relevant, cu care publicul tau va avea angajament prin lectura si interactiune”. Acest continut poate fi postat pe o varietate de canale de informare, precum site-ul web al afacerii, e-mailurile sau conturile de social media.

Doua notiuni cheie din definitia de mai sus sunt termenii „continut de valoare” si „relevant”. Marketingul prin continut se refera la furnizarea de informatii pe care oamenii le pot utiliza si care le satisfac nevoile. Partea de „continut” a marketingului prin continut este adesea un blog, desi el poate lua mai multe forme – printre care si podcast-uri, clipuri video, e-book-uri si multe altele. Partea cea mai importanta este ca include acel continut valoros si relevant care ii va permite unui potential client sa stie ca esti expert pe subiectul pe care l-a cautat, iar compania ta ii poate oferi solutia de care are nevoie.

Continutul scris – blogurile, de pilda – devine deosebit de valoros in ceea ce priveste rankingul site-ului tau, daca este optimizat pentru motoarele de cautare. Multe persoane inca se mai gandesc la o strategie SEO bazata pe umplerea textului cu cuvinte cheie (keyword stuffing), insa acele vremuri sunt demult apuse. Motoarele de cautare continua sa caute cuvinte cheie, insa algoritmii care se schimba frecvent sunt favorabili acum continutului de calitate, in detrimentul unei pagini pline de cuvinte cheie care nu ofera informatii sau perspectiva.
Continutul de calitate, relevant pentru domeniul sau nisa in care activezi, ar trebui sa includa in mod organic cuvintele cheie pe care potentialii clienti le cauta.

Backlink-urile contribuie si ele la ratingul SEO, astfel ca motoarele de cautare recompenseaza si faptul ca alte site-uri contin linkuri catre continutul tau. Ca atare, site-ul tau va urca din ce in ce mai mult in clasamentul cautarilor. De ce ar avea un alt site link-uri catre site-ul tau? Pentru ca ai continut valoros si relevant – o strategie buna de marketing prin continut. Iata, asadar, cum toate piesele acestui puzzle se leaga!

Vei spune in mod cert „Wow, e foarte tare! Vreau sa fac si eu asta! Dar cum sa fac?” Unele dintre cele mai frecvente intrebari ale firmelor interesate de marketing prin continut suna cam asa: „De unde stiu eu ce vor clientii?” „Cum incep sa creez continut?” „Cum fac in asa fel incat continutul meu sa fie vizibil?”.

Cum stii ce vor clientii

Prima intrebare este si cea mai usoara, iar raspunsul ei iti este la indemana. La urma urmei, vorbim despre clientii tai. Stai de vorba cu ei, insa nu uita sa stai de vorba si cu oamenii care interactioneaza cel mai mult cu clientii. Exista adesea un decalaj intre vanzari si marketing, insa in mod cert oamenii de vanzari sunt cei mai apropiati de nevoile clientilor. Daca asculta cu adevarat (iar daca nu o fac probabil ca nu au prea mult succes in munca lor), ei sunt cei care stiu exact care sunt cele mai mari preocupari ale clientilor si la ce se gandesc cel mai adesea cei care iti cumpara produsul sau serviciul.

Un studiu recent a aratat ca 74% dintre marketerii prin continut ai afacerilor business-to-business (B2B) folosesc feedback-ul echipei de vanzari pentru a analiza publicul tinta, in timp ce doar 42% stau de vorba personal cu clientii. Ceea ce functioneaza cel mai bine va depinde de afacerea ta, desigur, insa tot secretul este sa pui informatia inaintea brandului. Foloseste-te de publicitate pentru a-ti prezenta produsele si foloseste-te de continut pentru a deveni un sfatuitor de incredere, precum si o sursa de informatii valoroasa si apreciata.

Cum incepi sa creezi continut

Cea de-a doua intrebare – “Cum incep sa creez continut?” – este ceva mai complicata. Depinde de firma ta, de modul in care este ea structurata si de tipul de resurse disponibile pentru a ajuta la crearea de continut. Un alt sondaj, de data aceasta in randul afacerilor B2C – business-to-consumer – a constatat ca mai mult de jumatate dintre agentii de marketing externalizeaza unele activitati de marketing prin continut, crearea de continut fiind sarcina externalizata cel mai adesea, intr-un procent de 80%. Externalizarea poate completa continutul creat intern, sau poate reprezenta sursa principala de continut.

Cum faci continutul sa fie vizibil

Urmatoarea intrebarea se refera la „Cum fac in asa fel incat continutul meu sa fie vizibil?”. Cea mai obisnuita modalitate prin care specialistii in marketing distribuie continutul este reprezentata de social media – 89% dintre repondentii la sondaj folosesc retelele de socializare, emailurile clasandu-se foarte aproape, pe pozitia secunda.

O strategie buna pentru social media este esentiala, insa foarte frecvent firmele se plang cu privire la cat de mult timp consuma dezvoltarea si mentinerea unei astfel de strategii. Extrem de util, in acest sens, va fi sa ai in echipa ta o persoana cu experienta in social media sau un partener care sa se ocupe de acest segment.
Marketingul pe retelele de socializare, facut corect, este de nepretuit, iar in 2020 mai mult ca niciodata, pentru ca pandemia ne-a facut sa petrecem mai mult timp online si a crescut gradul de utilizare a retelelor sociale.

Sondajul Harris a constatat ca in primele cateva luni ale pandemiei, aproximativ jumatate din numarul total de adulti din SUA au folosit mai mult social media. Perioada pe care o traversam acum este, asadar, ocazia perfecta de a ajunge la clienti, acolo unde se afla.

Toate aspectele strategiei tale de branding si de marketing ar trebui sa se completeze reciproc. Iar continutul nu face exceptie de la regula! Combinand solutiile ce tin de publicitate online, branding si SEO cu strategia de continut, poti transmite clientilor tai un mesaj puternic si integrat. De la trafic mai calificat, la un ranking mai bun pe motoarele de cautare si la clienti mai implicati, marketingul prin continut este o strategie care poate fi benefica oricarei afaceri. Daca nu ai incercat-o pana acum, e vremea sa o faci!

Sursa foto: Magazin-Virtual.net