principiile marketingului

De avut in vedere: Principiile marketingului de continut

Daca e un lucru pe care il urasti probabil atunci cand pasesti in spatiul online este punctul mic si rosu din mjlocul fruntii pus de sniperii marketing-ului online. E imposibil sa iti placa postura de victima a textelor publicitare, ori sa auzi melodia din zgomotul creat de cei care incearca plini de ardoare sa iti vanda una sau alta. Pentru ca stii cum se simte lumea online-ului prin pielea utilizatorului bombardat cu tone de mesaje de vanzare, incearca sa nu fii si tu unul dintre cei care…fac mult zgomot.

Usor de zis, ceva mai greu de facut. Nu sunt multi cei inzestrati cu harul implementarii unui program de content marketing ca la carte. Pentru toti ceilalti, exista principiile marketingului de continut. Lasa-le sa-ti intre pe sub piele si transformarea va fi una incredibila!

Principiile marketingului de continut: 6 cele mai pretioase

1. Nevoia mea, porunca ta. Continutul tau ar trebui sa raspunda nevoilor sau intrebarilor clientilor tai. Un continut util este un continut care nu este trecut cu vederea. Asezoneaza produsele, serviciile pe care i le pui pe masa clientului tau cu o vorba buna, un sfat prietenesc, un tutorial pretios, astfel incat relatia dintre voi sa depaseasca bariera vanzator – cumparator. Cine, in zilele noastre, mai poate crede ca o relatie ingradita de protocolul intereselor financiare mai poate functiona? Ajuta-ti clientii, incearca sa patrunzi in inimile lor, nu doar in creierele lor!

2. La timp. Fie ca este „livrat” via newsletter, ori apare in fiecare dimineata pe la ora 10, cheia succesului continutului publicat este…punctualitatea. Continutul promis trebuie sa ajunga la client la secunda convenita, de acest lucru depinzand fidelitatea acestuia.

3. Dupa chipul si asemanarea lor. Faptul ca nu esti o entitatea jurnalistica iti poate aduce mai multe beneficii decat iti poti inchipui. Unul dintre aceste beneficii consta in vocea umana pe care o poti folosi atunci cand „vorbesti” cu utilizatorii de internet. Daca povestea companiei este una amuzanta, permite-ti un ton hlizet, daca este una ironica, un ton mai usturator poate ca ar fi mai potrivit. Ai inteles, da? Vorbeste cu ei…ca de la om la om.

4. Parerea ta. Scapa de frica de a te pozitiona de o parte sau de alta in ceea ce priveste un subiect. Continutul pe care il publici nu ar trebui sa fie fila de eciclopedie, ci sa exprime pozitia ta vizavi de un anumit topic. Transforma-te intr-un „expert” in fata caruia multi isi pleaca urechile.

5. Inchide pravalia. Stiu ca dincolo de toate eforturile de marketing sta scopul suprem al oricarei afaceri, de a fi profitabila. Content marketing-ul functioneaza (pe testate) asa: cu cat vorbesti mai putin despre tine, cu atat oamenii vor fi mai atenti la ce spui si vor spune mai departe.

6. Cel mai bun! Calitatea continutului este, de departe, lucrul care te distanteaza cel mai mult de competitia online. De aceea, continutul va fi indelung puricat inainte de a fi publicat, pentru ca ceea ce atinge ochii si urechile utilizatorilor sa fie de calitate superioa.

Multa munca, talent, inventivitate, peste care presara si putin noroc – pofta buna!