prima pagina in google

Prima pagina in Google – un deziderat popular

Prezenta in online a unui business, mai ales a unui magazin online, atrage dupa sine automat dorinta ca adresa website-ului sa se gasesca printre primele rezultate oferite de Google. Din pacate, pentru prima pagina in Google se bat multi, iar castigarea unui loc in acest spatiu privilegiat nu se intampla peste noapte. Este nevoie de o strategie clara de lupta, de multa rabdare si de efort sustinut.

Nu e nici floare la ureche, nici imposibil sa ajungi pe prima pagina in Google. Retete sunt multe, te incurajez sa citesti cat mai mult, si sa nu crezi orbeste in niciuna!

10 pasi prin care poti sa ajungi in prima pagina in Google

Iata un ghid care te poate indruma spre pagina fruntasa Google:

1. Divide et impera. Inainte sa te apuci sa cauti cuvintele cheie cel mai potrivite pentru optimizarea website-ului tau, realizeaza o segmentare a produselor tale, a industriei in care activezi, a competitorilor. Vrei sa iti popularizezi brand-ul sau mai degraba te concentrezi asupra unui produs sau grup de produse? Primul pas, cel de cercetare, este unul extrem de important.

2. Cuvinte la cheie. Alege un instrument de analiza al cuvintelor cheie. Google Adwords iti ofera cateva instrumente decente de keywords, insa nu ar fi rau sa investesi in instrumente mai puternice, cum ar fi Wordtracker sau Jaaxy. Cauta cuvintele care au nivel scazut al concurentei, dar un nivel decent de cautari lunare.

3. Google Instant. Nu, nu e vorba de o noua functie Google, de care nu ai auzit! Google Instant se refera la sugestiile pe care le primesti atunci incepi sa tastezi in casuta de cautare Google. Poti sa combini sugestiile oferite de Google la tastare cu cele generate de instrumentele care analizeaza cuvinte cheie, pentru a obtine idei proaspete de cuvinte cheie lungi („long tail”).

4. Numara-ti concurentii. Daca ai gasit un cuvant cheie care iti face cu ochiul (cu coada scurta sau lunga), cauta-l intre ghilimele (de exemplu „cadouri perfecte”). Acest tip de cautare iti va oferi informatiile necesare strict pentru forma dintre ghilimele.

5. Spune nu canibalizarii. Contrar credintei populare, presarea acelorasi cuvinte cheie pe cat mai multe pagini ale website-ului nu te ajuta in niciun fel. Ba mai mult decat atat, se produce efectul cunoscut sub numele de canibalizare a cuvintelor cheie, o capcana SEO in care cad multe site-uri existente. Imagineaza-ti urmatoare situatie: Intr-o sala de bal, 3 dintre domnisoarele inaltei societati poarta rochii identice. Ei bine, rezultatul poate fi doar unul: oricat de frumoase ar fi rochiile, isi pierd din stralucire. Revenind in zilele noastre, Google nu va mai considera un site relevant pentru un cuvant cheie, daca gaseste acesl cuvant optimizat pe toate paginile sale – paginile vor concura intre ele pentru o pozitie buna in rezultatele oferite de Google (SERPs).

6. Un titlu bun. Cunoscut sub numele de Title Tag, este considerat de catre specialistii SEO unul dintre cele mai importante aspecte ale optimizarii pentru gigantul motoarelor de cautare, Google. Element cheie al optimizarii on-page, un title tag ar trebui sa contina cuvintele cheie vizate – sa inceapa cu cuvintele-cheie principale, sa se continue cu cele secundare si sa se incheie cu numele companiei. Desigur, titlul trebuie sa sune bine si sa aiba sens in ochii utilizatorului de internet.

7. Cu poza la piept. Continutul e rege (Content is king) – iata o propozitie care nu cred ca a scapat ochilor sau urechilor vreunuia dintre noi. Ei bine, atunci cand zici continut nu zici doar text, ci imagini si continut video. Nu uita sa incluzi in continutul pe care il publici imagini placute ochiului, pe care sa le optimizezi corespunzator, folosindu-te de atributele acestora (denumire, descriere), in care sa strecori cuvintele cheie folosite in text.

8. Cate un pic. Numai ce ai aflat ca optimizarea pe cuvinte cheie a site-ului tau este extrem de importanta pentru felul in care este vazut acesta de spiderii Google? Asta nu inseamna ca trebuie sa iti transformi site-ul peste noapte. Google adora continutul nou, insa schimbarile majore se pot dovedi daunatoare pe termen scurt.

9. Cu ochii pe monitoare. Monitorizarea permanenta a eforturilor de optimizare iti permite sa schimbi rapid o strategie gresita, sa o corectezi, sau sa o imbunatatesti, pentru a obtine cele mai bune rezultate. Tine aproape Google Analytics, urmareste evolutia traficului, dar si detalii mai subtile, cum ar fi: influenta cuvintelor cheie folosite, palniile de trafic, intrarile si iesirile, pentru a-ti face o imagine cat mai corecta asupra comportamentului celor care iti viziteaza site-ul.

10.  Ramai conectat. Oricat de prins ai fi in activitatea de promovare a afacerii tale, nu uita sa ramai in permanenta conectat si la ceea ce se petrece in jurul tau, la evenimentele importante care au loc in lume, la trend-urile din industrie, si la alte aspecte notabile ale lumii inconjuratoare, pentru a putea adauga continut relevant pe domeniile tale online.

Optimizare de nota 10+ iti doresc! 😉