prezenta online

Prezenta online in noul an

Dupa ce am supravietuit „sfarsitului lumii”, parca lucrurile au inceput sa ni se para…floare la ureche, nu? Marketingul online ar trebui sa mearga ca uns, oamenii sa ne vada cu ochi buni in mediul virtual si noi sa culegem roadele muncite ale popularitatii noastre. Daca lucrurile nu sunt inca roz pe…pagina ta, arunca-ti privirea pe cateva dont’s in ceea ce priveste prezenta online in 2013, de la MarketingProfs citire.

Prezenta online: Asa nu!

Nu…le cere utilizatorilor sa te placa („Like us!”), fara niciun motiv, ori apeland la trucurile bine cunoscute. Ofera-le motive sa te placa, sa te urmareasca. Evidentiaza beneficiile unice de care vor avea partea daca se alatura comunitatii online construite in jurul tau – oferte speciale, concursuri, continut informativ, distractiv etc.

Nu…iti abandona conturile de pe retelele de socializare. Odata ce ti-ai creat un profil pe unul din canalele social media, nu trebuie sa il lasi sa se transforme intr-un „orasel virtual-fantoma”. Posteaza constant continut relevant, util, ce poate fi distribuit de fanii paginii tale. Nu ai idee ce sa postezi? Nu e nicio rusine: intreaba-i pe fani ce vor de la tine.

Nu…demara campanii de marketing online, doar pentru a uita de ele. Posteaza anunturi condimentate cu call-to-action sanatos, si ai grija sa nu se piarda in marea de postari zilnice. Aceste tipuri de postari pot crea un mare impact pentru noii fanii, potentiali clienti.

Nu…substitui website-ul cu o pagina de social-media. Conturile pe retelele sociale sunt un excelent aditiv pentru prezenta online, insa nu tin locul unui website profesionist. Sunt doua lucruri diferite: in vreme ce pe pagina ta sociala, interactiunea este una accentuata, iar controlul asupra postarilor este limitat, pe website tu detii controlul asupra continutului publicat. Beneficiile nu se opresc aici, un website oferindu-ti extrem de multe oportunitati de prezentare a ofertei tale…asa cum iti doresti sa fie vazuta de ochii utilizatorilor.

Nu…abuza de puterea optimizarii continului pe blog. Foloseste-te de postarile pe blog pentru a-ti demostra expertiza in domeniu, insa nu exagera cu optimizarea pe cuvinte cheie, pentru a nu speria motoarele de cautare. De asemenea, nu iti lasa blogul in paragina, ci respecta un calendar al postarilor.

Nu…lasa consumatorii sa ghiceasca despre cum pot lua legatura cu tine. Afiseaza corespunzator numele companiei, adresa, numarul de telefon, adresa de email pe website-ul tau, pe conturile de social media, mai exact pe toate spatiile online detinute.

Nu…presupune ca review-urile negative nu conteaza. Creeaza-ti un plan de monitorizare si gestionare a reputatiei online. Configureaza-ti notificari (cum ar fi Google Alerts) si urmareste ce se spune despre tine in online (atunci cand se spune). Trateaza cu profesionalism comentariile negative si multumeste pentru feedback-ul pozitiv primit.

Nu…uita ca cei mai buni avocati ai brandului sunt clientii fericiti. Cere-le clientilor fideli sa posteze impresii pe paginile tale de pe retelele sociale, pe bloguri, sau pe site, pentru a consolida credibilitatea afacerii. Si, pentru ca vor exista cu siguranta si ceva pareri negative, asigura-te ca stai bine la capitolul „customer service”.