povestea ta

Povestea ta de succes

Se tot vorbeste despre content marketing. Copywriterii online transpira zilnic in incercarea de a oferi utilizatorilor de internet acel continut unic, fascinant, care ii va vraji iremediabil si ii va convinge intr-un fel sau altul sa cumpere. Pentru ca brandul sau serviciul pe care il detii sa fie auzit dincolo de palavrageala este nevoie o poveste cu adevarat buna. Care este povestea ta?

Eugene Schwarz spune despre copywriteri:

Cele mai importante calitati ale unui copywriter sunt imaginatia si entuziasmul. Esti literalmente scenaristul viselor potentialilor clienti.

Povestea ta in linii mari

Marile povesti sunt cele care fascineaza lumea, asa ca tot ce trebuie sa faci este sa iei prospectul si sa il transformi in protagonistul povestii tale. Usor de zis, relativ usor de facut – de cei care manuiesc cu dibacie cuvintele, normal.

  • Asigura-te ca iti ghidezi cititorii de-a lungul unei calatorii prin care le satisfaci nevoile cu ajutorul continutului.
  • Trebuie sa captezi atentia cititorului, sa rupi cursul firesc al existentei sale monotone de zi cu zi.
  • Fa un…Call to adventure! prin care il provoci sa rezolve o problema sacaitoare sau o dorinta neimplinita.
  • Vei avea intotdeauna de-a face cu rezistenta in faza incipienta, din partea audientei, de aceea trebuie sa dovedesti ca tu esti cel care detine cu adevarat cheia pentru indeplinirea nevoilor si dorintelor lor.
  • Ca o autoritate demna de incredere, vei fi capabil sa faci strigarea catre actiune acum, renumitul call to action, prin care le vei rezolva cu adevarat problemele.

Povestea ta…scenariul unui blockbuster

Spuneam ca pentru a reusi sa il faci pe cititor sa se transforme in client e nevoie sa il transformi in protagonistul povestii tale magnifice. Exista la Hollywood un algoritm, al carui autor este Dan Harmon – scriitor si comedian- care tine sa ne invete cum se poate distila o naratiune de succes in 8 pasi simpli:

  • Protagonistul se trezeste  intr-o zona de confort (viata sa obisnuita)
  • Isi doreste ceva (pentru a-si satisface o necesitate sau pentru a rezolva o problema)
  • Intra intr-o situatie necunoscuta (apelul la aventura)
  • Eroul trebuie sa se adapteze la noua situatie (depasirea rezistentei, obiectiilor)
  • Primeste ceea ce si-a dorit (un mentor pare sa il indrume si ii ofera cheia pentru indeplinirea dorintelor)
  • Dar trebuie sa plateasca un pret pentru toate astea (call to action)
  • Revine la situatia familiara (se aplica solutia oferita)
  • Marea schimbare (in bine)

Algoritmul este folosit de autorul lui pentru fiecare proiect creativ al acestuia si se pare ca reuseste sa faca valuri de fiecare data. Eu zic ca ne putem gasi inspiratia in acest traseu al actului creator, inainte de a scrijeli cu penita de online copywriteri marele internet. Merita incercat.