Cum sa iti transformi afacerea intr-o…platforma online
Te folosesti de continut pentru a capta atentia audientei tale?
Te intrebi cum sa atingi un public mai larg?
Pentru asta, trebuie sa inveti sa iti muti afacerea in online, sa te folosesti de acest spatiu pentru a creste ceea ce ai cultivat in offline. Gandeste-te la spatiul virtual, oferit de banda de internet, ca la un ingrasamant pentru „cultura” ta.
Platforma online sau…identitate virtuala
Pentru inceput, trebuie sa iti construiesti cu atentie povestea, sa te gandesti bine care este vocea pe care trebuie sa o folosesti atunci cand povestesti. Acest lucru nu este valabil doar pentru platformele sociale, ci pentru intreaga experienta pe care o construiesti pentru consumatori in online – chiar daca vorbim de ad-uri platite.
Un exemplu de companie care a reusit sa se transforme intr-o adevarata platforma online, costruindu-si o identitate si antrenand in jurul ei un numar mare de utilizatori este Red Bull. Red Bull nu mai inseamna in momentul in de fata doar o bautura energizanta. „Red Bull Gives You Wings” este un mesaj care transcende atat mediul offline cat si cel online, este o atitudine, inseamna viata traita extrem, inseamna…stii bine ce inseamna. Atunci cand Red Bull l-a sustinut pe Felix Baumgartner in saltul sau de la 39.000 km deasupra solului, continutul pur si simplu s-a construit in jurul evenimentului. Povestea a fost spusa de milioane de ori, brandul a fost si el mentionat de tot atatea ori, ei bine, continutul online a inflorit fara vreun mare efort din partea Red Bull.
De ce ai nevoie pentru a te transforma intr-o adevarata platforma online…
…si cand spun platforma online, ma refer la o baza pe care utilizitatorii sa o completeze cu propriile informatii, experiente, pareri, in care consumatorii sa participe activ la construirea continutului.
Ei bine, cele 5 elemente care te pot transforma intr-un burete de continut sunt:
1. Povestea ta
2. Continutul
3. Relevanta
4. Omniprezenta
5. Agilitatea
Companiile care isi doresc cu adevarat sa isi defineasca o identitate online se bazeaza pe fluxuri de lucru care faciliteaza intregul lant de aprovizionare cu continut, au software-uri, editori, oameni care au grija ca povestea spusa sa isi pastreze consistenta prin toate canalele. Acest lucru hraneste zilnic motorasul „masinariei” de continut, care lucreaza pentru a inalta o platforma online solida, rezistenta, atractiva. Defineste-ti brandul, intelege-ti audienta si…spune-le o poveste care sa le placa!