planul de marketing

Planul de marketing, dintr-un unghi neasteptat

Atunci cand elaboreaza planul de marketing de continut, cei mai multi dintre marketeri isi concentreaza atentia pe bloguri, e-books, webinare, comunicate de presa, materiale video si alte elemente tipice pentru content marketing, insa majoritatea uita complet de unele aspecte mai putin stralucitoarea ale acestui tip de marketing.

Este vorba de acele elemente care, desi par nesemnificative la prima vedere, contribuie la „atingerea” audientei, intr-un mod inedit si neasteptat.

Planul de marketing de continut: 6 strategii care iti scapa…

1. Mesajele de asteptare

Atunci cand esti contactat de un client, prospect sau partener, surprinde-l inlocuind mesajul de asteptare (melodie, clasicul mesaj de prezentare a unei oferte) cu ceva cu adevarat util pentru  el. Personalizeaza mesajul de asteptare pentru fiecare departament in parte. De exemplu, pentru departamentul de solutii tehnice – unde timpul de asteptare pe fir poate fi unul destul de lung – il poti intampina pe clientul nerabdator cu un pont despre folosirea produsului sau o solutie la o problema intampinata la scara larga in ultima vreme.

Puncte bonus primesti daca il determini pe client sa ceara sa fie pus din nou pe hold pentru a termina mesajul.

2. Facturi

Poate ai incercat la un moment dat traditionalele oferte in plic de langa facturi, si ai ajuns la concluzia (corecta) ca ele sunt de cele mai multe ori ignorate cu succes… In locul propunerilor seci pe care le arunci in plic alaturi de factura, ai putea sa atasezi continut de calitate care sa capteze atentia destinatarului si sa contribuie la construirea increderii in afacerea/ brandul tau.

Puncte bonus primesti daca reusesti sa ii smulgi un zambet clientului prin continutul extra, mai ales ca plata facturilor nu intra tocmai la categoria fun.

3. Sondaje de opinie

Atunci cand vrei sa afli mai multe despre experientele clientilor legate de produsele si/ sau serviciile tale, le trimiti un chestionar pe care ei trebuie sa il completeze, nu-i asa? Cum insa timpul fiecaruia dintre noi devine pe zi ce trece mai pretios, e bine sa ii rasplatesti pe cei care isi rup din timpul lor pentru a te ajuta cu raspunsuri. Si pentru ca nu poti sa oferi cadouri dintre cele scumpe fiecarui client binevoitor, il poti rasplati macar cu un continut de calitate, la sfarsitul chestionarului.

Puncte bonus obtii daca oferi un teaser la inceputul chestionarului, iar continutul complet apare dupa ce finalizeaza chestionarul.

4. Email-uri sau scrisori de „Bun venit”planul de marketing

Adresate noilor clienti, aceste scrisori pot cantari mult in perceptia nou-venitului, asta insa doar daca se desprinde de sabloanele clasice „Bun venit in marea familie XYZ”… Un continut de calitate, care poate fi utilizat si chiar distribuit mai departe, nu face decat sa adauge puncte de incredere la imaginea ta.

Puncte bonus primesti daca personalizezi mesajul de intampinare.

5. Felicitari de sarbatori

Fie ca trimiti o felicitare virutala, un email, un flimulet etc. in timpul sarbatorilor, ar trebui sa folosesti aceasta ocazie pentru a spori increderea pe care ti-o acorda clientii tai. In locul urarilor-tip, incearca sa filtrezi mesajul prin personalitatea companiei si sa dai glas familiar unei simple urari de sarbatoare.

Primesti puncte bonus daca mesajul tau este distribuit mai departe de clienti.

6. Email-uri de confirmare

Atunci cand cineva achizitioneaza un produs de-al tau, sau cand trimiti notificari de transport, folosesti un mesaj standard plictisitor sau unul personalizat, cu un continut de calitate? Orice oportunitate ar trebui valorificata atunci cand vine vorba de continut distribuit clientilor… Foloseste-o si pe aceasta pentru a-ti fideliza clientii si pentru a le creste increderea in compania si produsele/ serviciile tale.

Planul de marketing de continut: Un sfat

Asa cum bine poti vedea, exista mai multe vehicule ce pot transporta in mod favorabil un continut de calitate catre client. Prin urmare, nu te limita la canalele “in voga” si asigura-te ca brandul, mesajul tau si imaginea companiei sunt reflectatate pretutindeni. Succes!