Sfaturi pentru crearea unui plan de social media…de geniu
Cauti formula perfecta pentru un plan de social media? Ei bine, ai ajung la locul potrivit. Multe companii esueaza in eforturile lor de Social Media, din acelasi motiv pentru care sunt esueaza si rezolutiile de Anul Nou: e o idee buna, insa iti lipseste un plan bine structurat si angajamentul. Atunci cand nu obtin rezultate imediate ori obiectivele setate par tot mai greu de atins, companiile (compuse pana la urma si ele tot din fiinte umane) au tendinta de a se alarma. Asa cum e si firesc, le vom recomanda sa-si pastreze calmul si, in plus, sa urmeze cateva sfaturi:
Plan de social media din 7 miscari fine
1. Ia-ti angajamentul de a persevera. Trebuie sa fii constient ca dezvoltarea unui plan de social media castigator implica munca sustinuta. Nu te astepta ca lista de fani, abonati sau „urmaritori” sa creasca peste noapte. In acest proces nu iti permiti sa te plictisesti, sa iti pierzi interesul sau sa uiti sa dai log in intr-o zi.
2. Cauta-ti „retelele-pereche”. Daca eforturile tale in directia social media sunt in stare incipienta, ai grija sa cauti pentru inceput locurile in care s-au strans deja fani/ cumparatori ai produselor sau serviciilor tale. Desi este important sa iti faci simtita prezenta in gigantul Facebook, nu uita sa arunci un ochi si pe celelelate retele sociale, acolo unde poate ai fost mentionat pana acum. Verifica daca nu cumva ai fost pomenit de multe ori pe Twitter, da play filmuletelor de pe Youtube in care te regasesti (la propriu!) etc.
3. Tine-te de orar! Acum ca ai identificat platformele sociale pe care iti vei desfasura activitatea, e timpul sa iti concentrezi atentia pe modalitatile si frecventa de interactiune cu utilizatorii acestor retele. Interactiunea rara este una dintre principalele motive pentru care companiile se lovesc de esec in Social Media. Gandeste-te la activitatea de pe retelele sociale ca la o rutina zilnica – trebuie facuta- si nu uita de programul specific fiecarei retele de socializare: Twitter se misca atat de repede incat tweet-urile devin irelevante intr-o ora, pe cand in cazul Facebook postarile au putere timp de cateva ore, clipurile video fiind cele mai longevive.
4. Ofera-le continut de calitate. Fanii sau abonatii tai nu doresc sa vada in spatiul Social Media reclame. Nu vor sa auda cat de…extraordinara este compania, ei deja te plac (ti-au dat Like!). Asadar, scuteste-i de cifre de vanzari si ofera-le continut relevant din industrie. O regula de tinut minte este sa vorbesti despre clienti si industrie 80-90% din timp, si doar in restul timpului despre propria afacere.
5. Organizeaza concursuri si promotii. Concursurile si promotiile iti tin fanii entuziasti, interesati si ii conving sa se intoarca. Asta nu inseamna ca trebuie sa apelezi mereu la astfel de trucuri. Gandeste-te la tine ca la un magician care face numere de magie non-stop. La un moment dat isi pierde farmecul.
6. Largeste-ti orizonturile. Fiecare plan de Social Media trebuie sa inceapa intr-un anumit fel: cu un angajament pe termen lung, accentul picand pe interactiune si continut. Insa odata ce prezenta ta se face simtita si utilizatorii incep sa devina…fideli, esti liber sa te deschizi spre experimentare. Daca ai construit o comunitate puternica pe Facebook, poti sa te apleci asupra creerii unor aplicatii personalizate pe pagina ta, sa postezi clipuri video pe Youtube sau sa „topai” mai des pe Twitter. Pastreaza-ti ochii deschisi, mintea si mai deschisa, incearca metode noi de socializare online pe perioade de timp extinse si vezi cum functioneaza pentru tine fiecare metoda in parte. Nu toate vor functiona, nu vor fi pe masura ta, insa nu ai cum sa stii acest lucru inainte de a-ti asuma statutul de explorator social media.
7. Delega sarcini! Daca esti in punctul in care te gandesti la extinderea catre noi platforme, felicitari! Inseamna ca prezenta ta de pana acum pe platformele sociale este una sanatoasa. Insa nu lasa succesul sa te copleseasca. Cu cat cresti mai mult, cu atat esti mai mult in pericol sa nu faci fata interactiunii cu fanii. Daca te afli aici, e timpul sa iti imbogatesti echipa cu cativa membri noi, de preferinta talentati: graficieni, scriitori, stagiari – pentru a pune umarul la efortul ce se numeste activitate de social media.
Cu un plan de social media solid in buzunarul de la piept…
…si cu multa determinare: cam asta e outfit-ul obligatoriu pentru a reusi in jungla sociala internauta.