Pagina de prezentare sau „Despre noi”
Majoritatea site-urilor business au o pagina de prezentare si de cele mai multe ori aceasta poarta titlul „Despre noi”. Pagina de prezentarea are o menire aparte, care difera ca intensitate de la site la site, de la companie la companie. Daca in cazul companiilor mari, cu renume, aceasta pagina nu are prea mare impact asupra celor care intra pe site, in cazul companiilor mici aflate in plina lupta de afirmare, lucrurile stau cu totul altfel.
Pentru companiile mici, pagina de prezentare are un rol extrem de important, acela de a compensa deficitul notorietatii si in unele cazuri…al experientei.
Pagina de prezentare: o declaratie sincera?
Mesajul cuprins in pagina de prezentare a oricarei companii trebuie sa fie un mesaj cat mai sincer. Modestia exagerata sau minciuna trasa de par sunt doua lucruri care nu trebuie sa se regaseasca pe pagina de prezentare a site-ului unei companii.
Iata ce aspecte ar trebui vizate de cei care vor sa construiasca o pagina de prezentare intr-o maniera cat mai corecta:
1. Declaratia de pozitionare (in jur de 35 de cuvinte): contine informatii referitoare la tipul de business, oferta firmei, public tinta, ce aduce nou fata de concurenta, valorile promovate.
2. Mesaje cheie: se refera la acele aspecte distincte ce descriu experienta in domeniu, informatii despre produsele si serviciile oferite, tehnicile de lucru, etc.
3. Descriere succinta: aici poate fi introdus un scurt istoric al companiei/ business-ului, cum a evoluat in timp, filosofii ale afacerii si puncte forte etc.
Pagina de prezentare fara artificii
O pagina de prezentare lipsita de exagerari sau ocolisuri este una digerata de utilizatorii actuali care vor din ce in ce mai mult sa li se spuna verde in fata. E normal sa vrei sa scoti in fata beneficiile, insa ele trebuie prezentate fara prea multe superlative.
Trebuie sa te hotarasti care este principalul diferentiator al companiei (pretul, calitatea, produsul in sine) ca beneficiu principal dupa care poti sa prezinti si celelalte atuuri fara sa pretinzi ca esti cel mai ieftin, cel mai bun, cel mai calitativ… Utilizatorii au tendinta sa fie sceptici in fata unei astfel de declaratii, mai ales daca nu au auzit in viata lor de tine. Nu uita, obiectivitatea se citeste printre randuri.
Keep it simple! cum ar zice americanul.