Ce este PageRank-ul si de ce e bine sa fie mare
Nu trebuie sa fii specialist in SEO ca sa stii ca daca PageRank-ul unei pagini este mare, e de bine… Dar inainte sa intram in detalii, sa vedem mai intai ce este PageRank-ul.
Iata ce ne povestesteste Wikipedia despre PageRank:
PageRank este un algoritm de analiza a hiperlegaturilor din Internet, folosit de motorul de cautare Google, pentru a acorda o pondere fiecarui element dintr-o multime de documente interconectate prin hiperlegaturi, cu scopul masurarii importantei relative in cadrul multimii. Daca pagina A contine un link (o legatura) catre pagina B, se presupune implicit ca A afirma despre B ca acesta este important, deci B trebuie sa fie mai bine cotat în clasamente. Cu cat exista mai multe legaturi calitative catre un sit, cu atat PageRank-ul acestuia va fi mai mare si locul in clasament mai inalt. Coeficientul PageRank este un numar intreg care poate lua valori între 0 si 10.
Insa definitia data de wiki este una usor prafuita de vreme, PageRank-ul pierzandu-si intre timp usor din importanta.
PageRank-ul intern si cel public
Desi nu sunt putini cei care au o idee vaga despre ce este PageRank-ul si isi pot da cu parerea despre importanta acestuia, nu foarte multi stiu despre existenta unui PageRank intern si unul public. PageRank-ul vizibil, adica cel facut public de catre Google in diverse add-on-uri in toolbar sau pe diverse site-uri, este cu totul diferit de cel intern, folosit de Google in algoritmul sau de ranking. Una dintre diferente ar fi ca PageRank-ul public este actualizat de cateva ori pe an, la intervale de cateva luni, iar cel intern este actualizat zilnic.
PageRank-ul unui site nou este asadar irelevant, deoarece el nu a reusit inca sa beneficieze de un update al PageRank-ului public. Este posibil insa ca un astfel de site „nou nascut” sa apara mai sus in pagina de rezultate decat un site cu un PageRank mai mare. Cum asa?!
Importanta PageRank-ul…
Desi nu putem nega importanta pe care o are PageRank-ul in pozitionarea cat mai sus in rezultatele afisate de motoarele de cautare, exista si alti factori care infuenteaza acest lucru, cum ar fi relevanta paginii pentru cautarea respectiva (optimizarea On-Page). Optimizarea in mod special a unei pagini pentru o anumita cautarea poate ridica o pagina peste alta cu ranking mai mare.
Importanta pe care o are pentru pozitionarea in rezultate si pentru indexarea mai rapida a paginii de catre Google, nu face din PageRank singurul factor determinant pentru un loc bun in pagina de rezultate a motorului de cautare. Un continut de calitate, concentrat pe nevoile cititorului, care atrage in mod natural backlink-uri, precum si optimizarea On-Page, pot plasa pagina pe o pozitie buna in rezultate.
Sa nu ne mai inchinam asadar PageRank-ului ca unui zeu suprem si sa acceptam ca exista pe langa el multe alte „zeitati” care lucreaza in favoarea pozitiei unei pagini in SERP (Search Engine Results Page).