page speed

Page Speed: cand viteza mare nu este pedepsita

Intr-unul din articolele precendente am enumerat viteza de incarcare a paginii (Page Speed) ca unul dintre metodele white-hat recomandate de Google pentru  SEO, insa nu am lamurit exact cat de importanta este viteza de incarcare pentru optimizarea paginii.

De cand reprezentantul Google, Matt Cutts,  a anuntat oficial faptul ca Google ia in considerare viteza de incarcare a unei pagini in stabilirea pagerank-ului, s-au scris destul de multe lucruri pe aceasta tema, s-au facut teste si multi chiar au inceput sa isi optimizeze site-urile astfel incat acestea sa se incarce cat mai repede.

Lamuririle despre Page Speed au venit mai tarziu…

…tot de la reprezentantul Google, Matt Cutts, care a declarat ca viteza de incarcare a unei pagini este doar unul din cei 200 de factori luati in considerare de motorul de cautare in stabilirea rank-urilor. Cutts precizeaza ca mai presus de Page Speed se va afla intotdeauna relevanta paginii  si backlink-urile, si doar in cazul in care acestea sunt similare pentru doua pagini, motorul de cautare va lua probabil in considerare si viteza de incarcare.

Atunci cand vorbim despre Page Speed, vorbim in principal despre efectul asupra utilizatorilor…

…acestia fiind cei mai afectati de timpul in care se incarca o pagina. Daca am ajuns la concluzia ca Page Speed poate fi considerat un factor nesemnificativ pentru SEO, in ceea ce ii priveste pe utilizatori, viteza de incarcare a paginii are un impact considerabil:

– o crestere cu 100 ms a timpului de incarcare pe Amazon a dus la o scadere a vanzarilor cu 1%, care inseamna destul de mult avand in vedere vanzarile de milioane de dolari ale companiei americane de comert online.

– in urma unor teste, Google a observat ca o crestere cu 0.4 secunde a timpului de incarcare a paginilor a condus la o scadere a numarului de cautari cu 0.6%…

In concluzie, Page Speed poate sa nu fie intr-adevar un factor cu greutate pentru SEO…

…insa este fara nicio urma de indoiala vital in lupta pentru captarea atentiei utilizatorilor de internet si chiar pentru nivelul veniturilor unui site, in conditiile in care acesta este de tipul magazin online.