optimizare website

Optimizare website incheiata?

Ei bine, aceasta este o misiune imposibila, atat de…imposibila ca nici agentul Hunt (Tom Cruise) nu i-ar da de cap. Atunci cand un specialist SEO primeste intrebarea „Cand este un site cu adevarat optimizat” (si nu cred ca se intampla deloc rar acest lucru) el nu poate sa ofere decat un singur raspuns, scurt si la obiect: Niciodata. Cand vorbim despre optimizare website pentru motoarele de cautare, vorbim despre un efort continuu, fara pauze si fara finalitate. Un site optimizat, gandit la modul ideal, ar trebui sa alinieze perfect fiecare pagina, text, imagine si call-to-action cu nevoile si dorintele audientei. Nevoie si dorintele audientei sunt insa in continua schimbare, iata de ce stadiul ideal nu poate fi unul de durata si de ce trebuie sa mentinem o activitate constanta pentru a ne tine la suprafata.

Optimizare website in functie de variabile

Nevoile si dorintele audientei nu sunt singurele variabile care ne pun bete in roate cand vine vorba de atingerea perfectiunii, a incheierii procesului de optimizare intr-un punct pe care il putem numi ideal. Nu, vorbim aici de mult mai multe variabile, insa vom puncta doar 3, suficiente, dupa parerea mea:

  • Fluctuatii ale termenilor de cautare (cuvinte cheie) – un cuvant care a fost popular acum 12 luni, astazi poate ca nu mai este la fel de popular; cercetarea continua a tendintelor de cautare este imperativa daca nu vrei sa ramai in urma cu noutatile din domeniul de activitate;
  • Schimbari ale preferintelor utilizatorilor – ne referim acum la preferintele utilizatorilor in ceea ce priveste rezultatele oferite de motoarele de cautare; de exemplu, daca in 2008, cand content marketing-ul era inca in fasa, utilizatorii se asteptau ca la interogarea pe aceste cuvinte sa gaseasca o explicatie a activitatii, in 2012 prea putini dintre cei care fac acest lucru isi mai doresc sa primeasca o definitie, si mai degraba sunt interesati de sfaturi in domeniu, nume de agentii care i-ar putea ajuta etc.
  • Update-uri suferite de motoarele de cautare si de social media – cu fiecare modificare apar noi oportunitati; Fiecare update suferit de Google, fiecare noua retea sociala aparuta iti ofera noi si noi variante de promovare a continutului, variante pe care nu ai cum sa le cunosti sau sa le exploatezi daca te opresti cu activitatea de optimizare website intr-un anumit punct.

Optimizare website in curs de desfasurare

Ceea ce reusim (sau ar trebui sa reusim) cu ajutorul Search Engine Optimization este sa tinem pasul cu toate aceste schimbari, pentru a nu iesi de sub radarul motoarelor de cautare, ba chiar pentru a tine prima pagina a acestora. Floare la ureche, nu-i asa?!